A Microsoft a héten egy nagy reklámügynökséggel tartott megbeszélésen bemutatta a Bing demóját, és elmondta, hogy a keresési eredményekre adott válaszokban fizetett linkeket helyezne el, írja a Reuters.
A generatív mesterséges intelligencia, ami képes emberi hangon eredeti válaszokat adni a nyitott végű kérdésekre vagy kérésekre, nemrégiben lenyűgözte a világot. A múlt héten a Microsoft és az Alphabet Google egy nap különbséggel jelentett be új generatív AI chatbotokat, amik képesek lesznek majd összegezni weben található anyagokat összetett keresési műveletekhez. A chatelő algoritmusokról Horváth Bence írt nemrég hosszabban: „A chatelő algoritmus lehet a legkomolyabb kihívás, amivel a Google-nak az elmúlt évtizedben szembe kellett néznie”.
A Microsoft arra számít, hogy a Bing AI chatbotjának emberibb válaszai miatt többen használják majd a keresőt, ami több hirdetőt is jelente. A Bing chatboton belüli hirdetések nagyobb hangsúlyt élvezhetnek az oldalon a hagyományos hirdetésekhez képest.
A vállalat elmondása szerint a hagyományos keresőhirdetéseket - amikor a cégek azért fizetnek, hogy weboldaluk vagy termékuk megjelenje a keresési találatokban a meghatározott kulcsszavakra - a Bing chatbot által generált válaszokba illesztik be.
A Microsoft egy másik hirdetési formátumot is tervez a chatroboton belül, amely az egyes iparágak hirdetőinek szól majd. Ha például egy felhasználó megkérdezi az új, mesterséges intelligenciával működő Binget, hogy „melyek a legjobb szállodák Mexikóban?”, akkor szállodahirdetések jelenhetnek meg.
Az új Bing jövedelmező lehető a Microsoftnak. A vállalat egy múlt heti befektetői és sajtóbemutatóján azt mondta, hogy minden egyes százalékpontnyi piaci részesedés, amit a keresőhirdetési piacon szerez, további 2 milliárd dollárnyi hirdetési bevételt hozhat. A Microsoft Edge böngésző, ami a Bing keresőmotort használja, a StatCounter webelemző cég becslése szerint világszerte 5 százalék alatti piaci részesedéssel rendelkezik.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.