„Ha tényleg akarnál pénzt, addig nem tudnál elaludni, amíg meg nem szerezted azt a pénzt. És ez a lényeg. Mikor nekem nem volt semmim, engem nem zavart meg semmi. Nem tudtál volna eltéríteni attól, amit akartam. Mert ez vagyok én. Ha valamit akarok, azt megszerzem” - üvölti egy számítógép kamerájába egy fiatal férfi, kopasz fejjel, feszülős pólóban. Tágra nyílt szemekkel, és nagy gesztusokkal egészíti ki a beszédet.
Andrew Tate többi videója több millió internetezőhöz jutott el. Tate, aki egyébként a fent idézett videóban a motivációról beszél, 2022 egyik legnagyobb slágere volt a közösségi médiában. A kickbox-bajnokból lett valóságshow-szereplőből lett nőgyűlölő influenszer hírneve annak ellenére - vagy talán pont azért is - rohamosan terjedt, hogy 2022 augusztusában szinte minden platform letörölte a profilját, és hogy december végén a román hatóságok őrizetbe vették szervezett bűnözés, nemi erőszak és emberkereskedelem gyanújával.
Ahogy Lisa Miller, a New York Magazine szerzője fogalmaz: a közösségi médiában a fiúkat először megfogta a férfi csillogóan kopasz feje, kigyúrt bicepsze és azon tekergő kígyós tetoválása, de ott tartotta a karizmája, és az extrém férfiasság szimbólumai: a szivarok, kocsik, nők, drága és erős italok és gyémánttal kirakott órák.
Tate átvette az egyszerű receptek, a rajzfilmfigurák, táncmozdulatok és hasonló internet trendek helyét, gyakorlatilag minden fiatal fiú telefonjába beférkőzött, Amerikában ugyanúgy, mint Ausztráliában vagy Angliában - sőt, felirattal, mémként bár, de Magyarországon is.
„Mindenki posztolja, tele van vele az internet, nem lehet tőle megszabadulni egyszerűen,” mondja Vilmos, egy 18 éves, vidéki nagyvárosi gimnazista.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!