Az élet újabb réteggel gazdagította annak a világhírű konceptuális szobornak a sztoriját, amit az is jó eséllyel ismer, akit egyáltalán nem érdekel a kortárs szobrászat.
A történet a kétezertízes évek végén indult, amikor szinte minden Donald Trumpról szólt és amikor Brad Downey, a Berlinben élő amerikai művész erre reflektálva új projektet talált ki.
Az ötlete az volt, hogy elmegy Sevnicába, a Száva-parti szlovén faluba, ami arról híres, hogy itt született az amerikai elnök exmodell felesége, Melania Trump, és egy helyi népművésszel elkészítteti a település leghíresebb szülöttjének szobrát. Downey a projekthez megvásárolt egy kis darab földet a Száva hullámterében, amin egyetlen fa állt. Utána megtalálta az éppen kubikusként dolgozó, hobbiból faszobrokat faragó naiv művész-segédmunkást, Ales Maxi Zupevcet, akit megbízott azzal, hogy az e célra vett telkén álló fából faragjon Melania-emlékművet.
A szobor a 2019-ben elkészült projektnek ugyanakkor csak egy része. A szóban forgó alkotás maga ugyanis egy dokumentumfilm, ami Maxiról, a helyi munkásról szól, aki ugyanabban az évben - 1970-ben - és ugyanabban a kórházban született, mint Melanija Knavs, de az életük később egészen más irányba fordult. A több hónapon át készült filmben Maxi saját magáról, Szlovéniáról, Amerikáról, a bevándorlásról és hasonlókról mesél és közben láncfűrésszel kifaragja a szobrot.
Maga a szobor villámgyorsan világhírű lett, csakúgy, mint az a második bronzszobor, amit Downey az első felgyújtása után alkotott.
Most pedig ő maga vette a kezébe a láncfűrészt.
Kiderült ugyanis, hogy Maxi Zupevc rákos, Downey pedig azt találta ki, hogy azzal támogatja, hogy ezúttal ő veszi a kezébe a láncfűrészt
és Ana Zerjal segítségével megcsinálja Maxi egész alakos szobrát: