Mélyen megosztó téma a Kanizsai utcai parkolás, ahol - leegyszerűsítve - az idelisták csapnak össze a pragmatistákkal. Az idealisták, akik szeretnék, ha minél több zöld és minél kevesebb autó lenne Budapesten. És a pragmatisták, akik már akkor boldogok, ha egy szabálytalanul parkoló autó miatt nem kell átmenni az utca túloldalára.
A világ mindenhol az autók kiszorítása felé megy, idehaza is a háború kellős közepén vagyunk. Nem vitás, hogy egyszer majd mosolygunk azon, hogy a járdán valaha is autók parkoltak. A februári berlini tartományi választáson a zöldek jelöltje radikálisan visszaszorította volna az autós közlekedést, válaszul a programjának autós kárvallottjai elfordultak tőle, a választást elvesztette. Az autók visszaszorítása nem megy egyik napról a másikra. Az autók volánjai mögött választópolgárok ülnek, nem véletlen a közhangulatot folyamatosan mérő Fidesz közmédiájának 1960-as éveket idéző autóspártisága. Jelentés a frontvonal egyik mellékhadszínteréről.
Szerdán írtunk arról, hogy Kreitler-Sas Máté, XI. kerületi LMP-s önkormányzati képviselő a Facebookon számolt be arról, hogy egy járdára felfestett vonallal legalizálta a Kanizsai utcában a járda egy részén való parkolást. A járda a gyalogosoké Facebook-oldala néhány nappal később visszavágott: szerintük abszurd, hogy egy zöld politikus azzal büszkélkedik, hogy elvesz egy részt a járdából. Megkerestük Kreitler-Sas Mátét, aki szerint a helyzet még most sem ideális, de az autók most legalább tiszteletben tartják a felfestést és kényelmesen lehet közlekedni babakocsival vagy kerekesszékkel is.
Közben Vitézy Dávid, közlekedésért felelős korábbi államtitkár is foglalkozott az üggyel a Facebook-oldalán. Azt nehezményezte, hogy Újbuda akadályozza a Déli Körvasút megvalósulását, amivel több tízezer autós válthatna vonatra. Eközben a „vasútellenes mozgalom főszervezője”, azaz Kreitler-Sas a zöldterületet és a járdát adja oda a parkoló autóknak.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!