Egy új tanulmány szerint a Google körülbelül 10 millió dollárt keresett az elmúlt két évben olyan hirdetésekkel, amik az abortuszra rákeresőket kamu terhességi krízisközpontokba irányították.
A Center for Countering Digital Hate (CCDH) tanulmánya szerint az abortuszellenes szervezetek és "klinikák" fizettek azért, hogy a Google a valid találatok mellett az ő hirdetéseiket is feldobja. A hirdetések potenciálisan több százezer felhasználót érhettek el és vezethettek félre.
Az Egyesült Államokban rengeteg olyan krízisközpont működik, amely magáról azt állítja, hogy abortuszt biztosít azoknak a nőknek, akik nem szeretnék megtartani a terhességüket, de már csak a helyszínen derül ki, hogy az intézményt abortuszellenes aktivisták működtetik, akik igyekeznek "átnevelni" a hozzájuk érkező nőket. Az Egyesült Államokban háromszor több ezeknek a klinikáknak a száma, mint a tényleges abortuszklinikáké, körülbelül 2600 működik országszerte. (Guardian)