Taylor Swift és Beyoncé turnéi, valamint a Barbie és az Oppenheimer film bevételei összesen 8,5 milliárd dollárral is hozzájárulhatnak az amerikai gazdaság növekedéséhez 2023 harmadik negyedévében.
A közel 50 amerikai koncert 5,4 milliárd dollárral járulhat hozzá a bruttó hazai termékhez, míg a két film az előrejelzések szerint 3,1 milliárddal növeli a kiadásokat és a nemzetközi jegyeladásokból származó exportot.
Az összeg 35 kisebb ország GDP-jét is meghaladja.
Mindez nagyjából 0,7 százalékponttal fokozza a személyi fogyasztást éves szinten, illetve 0,5 százalékponttal járulhat hozzá a GDP-hez a júliustól szeptemberig tartó időszakban, írták a Bloomberg Economics elemzői. Ez a korábbi előrejelzések duplája.
Taylor Swift és Beyoncé bonyolult kapcsolatát a gazdasági mutatókkal itt dolgoztuk fel bővebben.
Az elemzők kiemelik: a növekedés átmeneti tényezőknek köszönhető. „Ezek a tényezők a rugalmas fogyasztás délibábját keltik, holott a fogyasztás valójában kifutóban van” – írják. A lendület tehát rövid életű, az énekesek az év utolsó három hónapjában már nem fognak az Államokban koncertezni, míg a két film egyszeri eseményként járulhat csak hozzá a növekedéshez.
A Bloomberg szerint az elmúlt hónapokban lendületet vett az amerikai gazdaság, az infláció mérséklődik, a munkaerőpiac stabil, így a recessziótól való félelem alábbhagyni látszik. Ugyanakkor a kereslet visszaesett, és a lakáspiac az alacsony kínálat és az emelkedő jelzáloghitel-kamatok miatt nyomás alatt áll. (Bloomberg, Insider)