Párizs volt az első európai város, amely bevezette, és az első, amely eltünteti a bérelhető elektromos rollereket az utcáiról.
Öt éve jelentek meg, csütörtök este tűnnek el az utolsók közülük. Az összesen tizenötezres állományt más városokban osztják szét, Londonba, Koppenhágába és Németországba kerülnek.
Ezek mobilalkalmazásokon keresztül voltak hozzáférhetők, és bárhol le lehetetett őket rakni. Leginkább a 35 év alattiak és a diákok körében voltak elterjedtek, de sok kellemetlenséget okoztak a járdákon és utcákon szétszórt eszközök, így a megítélésük sosem volt egyöntetűen kedvező.
A város először 2020-ban próbálta kezelni a helyzetet, amikor szigorított a vonatkozó szabályokon: korlátozta a sebességet és az üzemeltetők számát, továbbá automatikus nyomkövetést vezetett be. Úgy tűnik, ez nem volt elég: amikor idén áprilisban Párizs polgármestere népszavazást írt ki a bérelhető e-rollerekről, az emberek közel 90 százaléka a betiltás mellett voksolt. A városháza a szavazást a közvetlen demokrácia győzelmeként ünnepelte, noha a részvételi arány nem haladta meg a 8 százalékot.
A városháza úgy véli, Párizs kiterjedt tömegközlekedése és bővített kerékpárút-hálózata elegendő lesz, és mivel sokan úgyis rövid távokon használták az eszközt, azt várják, hogy az emberek hajlandók lesznek újra sétálni is. (Guardian)