Hétfőn arra kértük az olvasókat, ha anomáliát tapasztalnak az oktatásban, küldjék el nekünk.
Elsősorban azért, mert a tanévkezdés alkalmából szerettük volna bemutatni, hogy milyen állapotban futunk neki a 2023/24-es tanévnek. Ezzel kapcsolatban fontos kiemelni, hogy a központosított oktatási rendszerben az újságírók nincsenek könnyű helyzetben, ha arra kíváncsiak, mi a helyzet az iskolákban. Írhatunk ugyan leveleket a tankerületeknek vagy akár az oktatásért is felelős Belügyminisztériumnak, de ezeket a legtöbb esetben figyelmen kívül hagyják, vagy sablonválaszokat kapunk rájuk.
Ezért kezdtük el az olvasók segítségével feltérképezni a helyzetet - kezdésként azt mutattuk be, milyen erőfeszítéseket kell tenniük a szülőknek, hogy a gyerekük ne egy omladozó épületben kezdje meg a tanévet.
Az idei szeptember ügye viszont egyértelműen a státusztörvény következtében elvándorló pedagógusokhoz kötődik majd.
Ezzel kapcsolatban Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára annyit közölt a minap:
„rendkívüli mozgás az előző évekhez képest nem tapasztalható”.Ehhez képest hétfői felhívásunkra kaptunk már több olyan olvasói levelet, amelyből kiderült: ugyan rendkívüli mozgás nincs, de egyes iskolákban a jövő hét elejére készül el (talán) az órarend, máshol még mindig nincs osztályfőnök, és láttunk olyan hirdetést, amelyben még így a tanév kezdete után is angol nyelvtanárt keresnek, minimum érettségivel és középfokú nyelvvizsgával.
Így tehát most arra vagyunk kíváncsiak, van-e elég pedagógus az oktatási intézményekben? No, nem darabra, hanem lesz-e például énekóra, és ha igen, akkor matematika vagy biológia szakos tanár tartja-e majd?Gyűlnek a történetek, és közben az ötletek is, úgyhogy egy kicsit kibővíteném a kérdéskört.
Gyűjtsük össze ennek a tanévkezdésnek a nehézségeit, mutassuk be együtt, milyen rendszerhibákkal küzd jelenleg az oktatás. A megirom@444.hu címre várjuk a beszámolókat.