Harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd a 31 kilométeres M76-os gyorsforgalmi úton, ami minden idők messze legdrágább magyar autópálya-projektje lesz, miután a korábbi 170 milliárd forintos becsléshez képest végül 400 milliárdba fog kerülni Lázár János legutóbbi bejelentése szerint, ennyi az ára annak, hogy a brutális zalai hágókon át bekapcsolják Zalaegerszeget az országos vérkeringésbe. Ebből 9,1 milliárd Ft/km-es ár jön ki, ami messze a legdrágább lesz Magyarország autópályái közül: az eddigi rekordot az M6-os autópálya tartja, amit 4,5 milliárd Ft/km áron építettek meg.
"Az M76-os gyorsforgalmi út nem a legdrágább autópálya lesz Magyarországon, hanem az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő, legkorszerűbb hazai gyorsforgalmi útszakasz."
Az extrém magashegyi viszonyok között tehát átlagosan nem egész 800 méterenként építenek egy hidat a majdani gyorsforgalmi út fölé. Részletes költségbontást egyelőre nem ismerni, így nem tudni, hogy mennyibe fog kerülni az a további költségnövelő tétel, amit a minisztériumi közlemény így összegez: "Az épülő gyorsforgalmi út (...) úgynevezett "okos út" is. A beruházás kiemelkedik a többi magyarországi gyorsforgalmi út megvalósításból tekintettel arra, hogy olyan elemek és innovatív megoldások kerülnek benne megvalósításra, amelyek üzemeltetési, baleseti tapasztalatait kielemezve, azok felhasználhatóak lesznek a későbbi útfejlesztések megvalósítása során."
Konkrétan ez mozgatható terelőfal rendszert, motoros alácsúszásgátló rendszert, a forgalommal szembeni felhajtásra figyelmeztető rendszert, valamint okos világítást, napelemeket, valós idejű szenzorokat és automatikus jégmentesítést jelent majd, többek között - írják
Érdekesebb, hogy a projekt keretében számolják el a Palkovics-féle zalai tesztpálya, a ZalaZone betervezett újabb elemét: egy 11 km hosszú, autópálya szélességű tesztszakaszt, ami nagy sebességű járműtesztelésre lesz majd alkalmas.