„Én ezt úgy tudom értékelni, hogy egy óriási lépést teszünk közösen Karácsony Gergely 2019-es választási programjának a végrehajtása érdekében” - reagált Karácsony Gergely főpolgármester Lázár János délelőtti bejelentésére, miszerint a 14 éven aluliaknak ingyenessé teszik az utazást. De a főpolgármester emlékeztetett, hogy a programjában szó volt arról is, hogy Budapesten és az agglomerációban egy egységes, tarifaközösségen alapuló bérlet- és jegyrendszert kell kialakítani a városon belüli és kívüli szolgáltatásokra. Lázár pár órával korábban az mondta, hogy március 1-től a vármegye- vagy országbérleten kívül minden bérlettípust megszüntetnek.
A főpolgármester jó iránynak tartja az országos bérletek elfogadását, illetve a Budapest-bérlet megtartását, ami a programjában is szerepelt. Ugyanakkor a részletek még nem világosak, ezért a következő hetekben tárgyalják le, hogyan számolnak el a közös bérletbevételekkel.
„Számunkra csakis és kizárólag olyan megállapodás lehet elfogadható, amely egyszerre jelent a kormánynak és a fővárosnak is plusz forrásokat a közösségi közlekedés jobb finanszírozásához.”
Karácsony szerint ez közös bevételeket hozhat a a fővárosnak és a kormánynak, a kérdés csak az, hogyan tudnak elszámolni azokkal a kilométerekkel, amiket a Budapesten és az agglomerációban utazók megtettek. Két dolgot vállal:
Karácsony elmondta, hogy az elmúlt hónapokban nem kaptak Lázár minisztériumától olyan javaslatot, ami a Budapest-bérlet jelenlegi rendszerének fenntartását szolgálta volna. Szerinte csak olyan javaslat érkezett, „ami egyszerre rossz a budapestieknek és egyszerre rossz a budapesti önkormányzatnak”, hiszen azok alapján megszűnt volna a Budapest-bérlet. „Nyilvánvaló, hogy ilyen megállapodást Budapest főpolgármestere nem köthet.”
Szerinte nem igaz, hogy az állam a Budapesten keletkező jegybevételeknek csak 1 százalékát kapná meg, „hiszen ez a szám valójában 12 százalék”. Szerinte Lázár azért mondott ilyet, mert nem ismeri kellő mélységében a rendszert. A főpolgármester elmondta, hogy az állami hozzájárulás nem a miniszter „kénye-kedve” szerint történik, hiszen a törvénybe van iktatva, hogy az állam hozzájárul a budapesti közösségi közlekedés rendszeréhez.
A főpolgármester szerint a tárgyalások után egy regionális BKK-t kellene létrehozni, ami nemcsak Budapestet, hanem az egész közép-magyarországi régiót szolgálja.