Multifunkciós központ épül a Puskás Ferenc Stadion metrómegállójára

Budapest
január 09., 11:05

Multifunkciós központ, magyarán pláza épül a Puskás Ferenc Stadion metrómegálló tetejére, közvetlenül a stadion és a Papp László Sportaréna szomszédságában. A 29 ezer négyzetméteres komplexumban megtalálható lesz minden, ami az ilyen komplexumokban kötelező: üzletek, irodák, ételudvar, és még egy 4 csillagos szálloda is helyet kap majd a Centrale névre keresztelt építményben.

photo_camera A tervek szerint így fog kinézni.
Fotó: Chain Bridge Ventures

A Kerepesi út és a Hungária körút kereszteződésében naponta közel 100 000 jármű és több mint 70 000 gyalogos halad át, így a projekt egyik kiemelt célja lesz, hogy javítsa a helyi infrastruktúrát, emellett a Puskás Ferenc Stadion metróállomása is fejlődik majd új bejáratokkal és mozgólépcsőkkel, amelyek közvetlenül az utcaszintre, a komplexum kereskedelmi terébe vezetnek.

Felismertük azt a trendet, hogy az emberek állandóan mozgásban vannak, gyors,
kényelmes megoldásokat keresnek
" - olvasható a közleményben ezzel kapcsolatban Beni Gagel, a Centrale projekt és a Chain Bridge Ventures Kft. üzleti partnerének meglátása.

A BKK-val való szoros együttműködés lehetővé teszi, hogy a forgalmi renddel kapcsolatos változások okozta kellemetlenségeket minimalizálják a beruházók” - nyugtat meg mindenkit a Chain Bridge Ventures közleménye, hozzátéve: felújítják a környező közterületeket is, beleértve a Hungária körút felőli közforgalmú terület teljes felújítását és az Ifjúság útja felőli murvás parkolók, járdaszigetek 2500 négyzetméteres zöld parkká alakítását, emellett a Kerepesi út mentén kerékpársávot is kialakítanak.

Kis érdekesség a múltból: az 1950-es években, az akkor még kelet-nyugati metróvonal néven futó 2-es metró Népstadion állomása fölé egyszer már terveztek egy igen impozáns fogadócsarnokot. A tervek szerint a vonal teljes hosszát 1955-ben kellett volna üzembe helyezni, és gőzerővel folyt is a munka, ám a Minisztertanács 1954-ben elrendelte a beruházás ideiglenes szüneteltetését. A munkálatok így csak 1963-ban folytatódtak, az első szakaszt 1970-ben, a teljes vonalat 1972-ben adták át. A Népstadion metróállomás fölötti épülete azonban ezt nem érte meg, 1968-ban elbontották.

photo_camera 1951-ben még épült a metró és a gödöllői HÉV Hungária körúti, közös végállomása, 1968-ban azonban elbontották.
Fotó: Fortepan / Nyári György