Pick helyett BYD – megvan, hol épül a szegedi kínai elektromosautó-gyár

belföld
január 15., 07:23

A decemberi bejelentés óta sem a magyar kormány, sem az önkormányzat, de még a kínai cég sem közölt részleteket a szegedi BYD-gyárberuházásról, viszont tervek már érkeztek az építésügyi hatósághoz a beruházásról – írja a Szegeder.

photo_camera Fotó: KOJI NAKAYAMA/The Yomiuri Shimbun via AFP

Az engedélyekre váró tervrajzokból kiderül, hogy a kínai elektromosautó-gyár első két csarnoka a várostól északra, az autópálya közelében lévő úgynevezett Pick-teleken épül fel. Ezt korábban a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó, Bonafarmhoz tartozó húsipari cég vette meg, hogy itt építse fel új gyárát, végül azonban a szintén szegedi, '70-es években épült Szabadkai úti gyárukat fejlesztik. A Pick-telekről az Átlátszó írta meg, hogy Csányiék hússzor többért adták el a városnak, mint amennyit a gazdák kisajátításra ítélt földjeiért fizetne az önkormányzat.

A munkálatokat azzal kezdik majd, hogy a 40 hektáros, hullámos területről teljesen lehámozzák a termőföldet 50 centiméter mélységig, majd a hullámos felszínt kiegyenesítik, és erre már ráteríthetik azokat a teherbíró rétegeket, például zúzottkövet, amik megtartják majd az épületeket. A BYD-gyár miatt munkásszálló is fog épülni, ennek helye a lap szerint még nem ismert, de az ipari parkon belül lesz majd.