Heteken belül nekiesnek Rákosrendezőnek, bontják a védett állomásépületet is a mini-Dubaj kedvéért

belföld
március 21., 05:09

Esténként lilán világította be az elmúlt hetekben a Biodóm fényszínháza a rákosrendezői pályaudvar környékét, új árnyalatot adva az idegennek enélkül is a a Stalkert idéző környéknek. Itt akar a kormány 10 milliárd dolláros arab befektetéssel mini-Dubajt, saját szava járása szerint új millenniumi városrészt építeni. A legújabb hírek szerint itt húznák fel Európa legmagasabb felhőkarcolóját is.

Soha nem volt olyan olcsó és mindenkinek elérhető a dubajozás, mint most ebben az észak-pesti fantasyben. Ahhoz, hogy egy barnamezős városi kalandsétával bejárjuk az Emirátusok-béli Mohamed Alabbar (ő építtette a Burdzs Kalifát is) által kinézett területet a lerohadt Rákosrendező környékén, mi a Mexikói úti végállomásról vágunk neki, és a vasút mellett elindulva három perc alatt be is érünk a Zónába.

photo_camera Fotó: Németh Dániel/444

Egyelőre csak idáig mehetünk a földalattival, de ha kormány teljesíti infrastruktúra-fejlesztési ígéreteit, néhány év múlva öt megállóval lesz hosszabb a vonal, így akár a fejlesztési terület másik végéig, a Vasúttörténeti Park mellett létesítendő hatalmas P+R parkolóig is el lehetne menni az addig megújuló kisföldalattival. Más kérdés, hogy ennek a kapacitása mire lenne elég, ha valóban megépül 50 ezer új lakás és óriáspláza az évtizedek óta elhanyagolt területen. Igaz, a kormány a Liszt Ferenc reptérre is gyorsvasúti bekötést ígér mini-Dubajnak - ez alapján a befektető számára a nemzetközi kapcsolat ugyanolyan fontos lehet, mint az, hogy hogyan lehet majd eljutni a Köröndre.

photo_camera Fotó: Németh Dániel/444

A területet gyalogosan bejárva érezni igazán, mekkora léptékről is van szó. A szélessége ugyan csak néhány száz méter a vasút által kettéválasztott Zugló és Angyalföld között, de hosszában vagy két kilométer a távolság az északi oldalt határoló körvasút, illetve a belvároshoz közeli vége között. Utóbbinál csak a vasút és a Hungária körút választja el a területet a Városligettől.

A kettő között a kapcsolatot fizikailag jelenleg egy szűk és nem túl bizalomgerjesztő gyalogos aluljáró biztosítja, de a szimbolikus hidat már miniszterelnöki szinten ácsolják.Lázár János közlése szerint Orbán Viktor adta ki az ukázt, hogy Andrássyék 19. század végi városfejlesztése után itt az idő egy „új millenniumi városközpontot” építeni - a miniszterelnök elvárása pedig, hogy „középszerű dolog nem épülhet”.

link Forrás

Innen pár száz méterre a mostanában mesterséges északi fényben utazó Biodóm a betonba öntött pazarlás jelképe lett egy torzóként maradt, teljesen értelmetlennek bizonyult projekttel, amibe közel 50 milliárd forintot tettek bele, és vagy ugyanennyi kellene még a befejezéséhez.

A most tervezett rákosrendezői fejlesztés ennél két nagyságrenddel fog többe kerülni.A részletekről továbbra sem tudni semmit, de az itt élők már megkapták a hatósági felszólítást, hogy egy hónapon belül költözzenek ki. Hogy utána mi valósul meg az elképzelésekből és mikor, azt egyelőre nem tudni, de a betonmánia itt még inkább érvényesülni fog, mint a Ligetben.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a Körnek? Itt tudsz belépni.