3 hónap elteltével újra megjelentek, vagyis használhatóvá váltak Taylor Swift zenéi a Tiktokon, ahonnan januárban azután tűntek el, hogy az énekesnő kiadója vitába keveredett a zenékért fizetni nem szerető kínai platformmal. A visszatérés nem véletlen, Swift következő, The Tortured Poets Department (A megkínzott költők minisztériumi főosztálya) címre hallgató albuma ugyanis napokon belül jelenik meg.
Feltűnő azonban, hogy a többi, Universal-istállóba tartozó sztár - például Rihanna, Ariana Grande, The Weeknd vagy Billie Eilish - dalai nem tértek vissza vele együtt.
A BBC szerint ennek az lehet az oka, hogy a kiadó más művészeitől eltérően Swift saját maga rendelkezik dalainak copyrightjával egy 2018-as szerződés értelmében. A brit közszolgálati hírügynökség úgy tudja, hogy Swift emiatt különmegállapodást köthetett a Tiktokkal. A gazdasági ügyeit is remekül menedzselő énekesnő a Forbes magazin szerint 2024-re dollármilliárdossá vált.
A TikTok és a kiadó közötti licencmegállapodás január végén járt le, de nem sikerült újat kötni. Egy január 30-i nyílt levélben a Universal azt állította, hogy a TikTok zenei alapú üzletet próbál felépíteni, anélkül, hogy tisztességesen fizetne a zenéért. A Universal aggódott amiatt is, hogy a művészek tisztességes kártérítést kapjanak a mesterséges intelligencia által generált dalokért. A kiadónak a TikTok tartalom-moderációjával is problémái voltak, szerintük az nem kezelte megfelelően a gyűlöletbeszédet és zaklatást a platformon.
A platformon minden olyan videót elnémítottak, ami alatt a Universal zenéi szólnak, és új videókat sem lehetett készíteni ezekkel a zeneszámokkal. Ugyanakkor a dalok nem hivatalos, felgyorsított és lelassított változatai továbbra is felhasználhatók maradtak.