Újabb nyolc mellékvonalat záratna be Lázár

közlekedés
április 12., 08:39

Nyolc mellékvonalon függesztené fel a vasúti közlekedést az Építési és Közlekedési Minisztérium, írja az iho.hu. Április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tartanak az érintett szakaszokon, amire a Lázár János vezette tárca szerint

„a vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt” van szükség.

A vizsgálat időtartamával biztosra ment a minisztérium, csak az önkormányzati választások után lesz az ügyben érdemi döntés. A vonalbezárásokról kérdéseket küldtünk az Építési és Közlekedési Minisztériumnak, választ még nem kaptunk.

Az érintett szakaszok:

  • 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
  • 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
  • 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
  • 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
  • 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
  • 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
  • 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki)

Cikkünk megjelenése után az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóosztálya az alábbi reakciót küldte:

„Nem tudjuk, hogy az elfogott ál- vagy valódi levél a vasúti mellékvonalak utasszámlálásáról milyen miniszterre hivatkozik, egyet azonban tudunk: biztosan nem Lázár Jánosra. Az építési és közlekedési miniszter ugyanis egyetlen újabb mellékvonal esetében sem döntött módváltásról vagy bezárásról, ilyen feladat előkészítésére nem utasította a vasúttársaságot, így a cikkben említett 8 mellékvonallal kapcsolatban sem kezdődhetett ilyen munka, illetve célzott utasszámlálás. A levél valakinek az írói munkássága részét képezheti: fikció.”