Palkovics László keményen kritizálta Lázár János múlt heti bejelentését, miszerint az M76-os út helyett inkább az M74-est fejlesztené autópályává a kormány. A korábbi
innovációs és technológiai miniszter a zaol.hu-nak kifejtette:
az M76-os megépítése stratégiai cél, többek közt azon keresztül lehetne bekötni az autópálya-hálózatba a sármelléki repülőteret, és Keszthely-Hévíz térségét is.
Hozzátette: „ezek az elvek mind sérülnének azzal, ha Nagykanizsán keresztül vezetne az út Zalaegerszegre az M7-esről, ráadásul így egy félbehagyott autópálya maradna hátra.”
Lázár János múlt csütörtöki nagykanizsai fórumán jelentette be, hogy
a kormány visszalép az ország legdrágább autópálya-beruházásaként beharangozott gyorsforgalmi fejlesztéstől, a 76-os út helyett inkább a 74-es utat bővítenék kétszer két sávos autópályává.
Tehát a zalaegerszegiek csak Nagykanizsa érintésével autózhatnának Budapestre, ami 48-50 kilométeres kerülőt jelent az eredeti tervekhez képest. Az M76-os egy része amúgy elkészült: az M7-estől Zalaegerszegig tartó 55 kilométeres útvonalból 8,6 kilométert már átadtak. A fennmaradó, Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométerre 2022 februárjában írták ki a tendert, de végül a kormány beruházási stopja miatt visszavonták a pályázatot.