Az imént a Facebook feedemet pörgetve hirdetésként jött szembe ez a videó:
Az egyperces videó tartalma az, ahogy egy – valószínűleg – kárpátaljai férfi arról beszél, hogy egy ismerősét hogy vitték el a háborúba, ahol azonnal fegyvert kapott és sajnos meghalt. Nem nagyon egyszerűsítettem az általa elmondottakat, nincsenek részletek, ennyit mond el.
A lényeg azonban az elején és a végén feltűnő arculati elemek: a baljós zenére beúszó HÁBORÚ felirat és a megnyugtató zenére feltűnő BÉKE felirat. Ismerős valahonnan, ugye? Hogy itt nem valamilyen hírtelevíziós tartalomról van szó – annak ellenére, hogy a Tények a tv2 hírműsora lenne –, arra az is utal, hogy mind a kísérő szövegben, mind a videón felhívják a figyelmet arra, hogy „Te döntesz!”
Mindezt a Meta hirdetési adatai szerint hétféle permutációban promótálják a nézőknek 6-25 ezer forintos költséggel, egymilliónál nagyobb célközönséget beállítva. Igaz, a hétből egyet törölt a Facebook, mert a tartalma nem felelt meg a hirdetési alapelveknek.
Mindez persze apróság ahhoz képest, amikor a 2022-es kampány finisében a TV2 arcai közös videóban buzdítottak arra, hogy szavazzon mindenki Orbán Viktorra, de ettől még súlyosan sérti a hírműsorokra vonatkozó szakmai és jogszabályi kereteket.