Öt ember vesztette életét március végén, amikor egy raliversenyen tiltott helyen álló nézők közé csapódott az egyik versenyző autója.
Korábban megírtuk, hogy a szervezőknek látniuk kellett a rossz helyen álló nézőket, mi több, a baleset előtt percekkel végigment a szakaszon Hoffer Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) akkori raliszakág-vezetője, aki mellesleg az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának vezetéstechnikai szakértője, a Terrorelhárítási Központ Képzési Igazgatóságának képzési főosztályvezetője.
Azt is megírtuk, hogy a balesetben részes ifj. Tóth János (nem azonos az ismert, sokszoros bajnok ralissal) tesztversenyzőként vett részt a futamon. A tesztvezető nem mindig gyakorlott pilóta, viszont nagyobb kategóriájú autóval is rajthoz állhat, ha kap engedélyt, és ha van pénze az autóra, aminek bérleti díja egy-egy versenyhétvégére megtett kilométertől függően tízmillió forint is lehet. A szervezők örülnek a tesztvezetőknek, mert emelt nevezési díjat fizetnek, komoly autókkal érkeznek, a pálya kialakítása miatt azonban a gyakorlatlanabbak komoly biztonsági kockázatot jelenthetnek. Kérdéses volt, hogy a Hoffer Zsolt vezette raliszakág mi alapján adta meg az engedélyt az A licencre ifj.Tóthnak.
Problémákat vetett fel a verseny szervezőjének személye is. A 2013-as városlődi halálos versenybaleset után ugyanis egy év felfüggesztett fogházbüntetésre ítélték jogerősen az Arrabona Rally Club elnökét, igaz, a versenyszervezéstől nem volt eltiltva.
Szujó Zoltán, az MNASZ elnöke március végén lapunknak azt mondta, a vizsgálat befejezéséig nem nyilatkozik.
Azóta lemondott Hoffer Zsolt a raliszakág vezetéséről, illetve lemondott a sportbírói bizottság vezetője is. És lezárult az MNASZ vizsgálata is. Az erről szóló dokumentum megtalálható a szövetség honlapján. Ebben azt írják, hogy „a bizottság megállapításait a hatósági eljárás lezárultáig – az eljárás érdekeire való tekintettel – az MNASZ nem hozza nyilvánosságra, azokat kizárólag a vizsgálatban részt vevő hatóságokkal osztja meg”.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!