Több mint harminc órát vártak Ferihegyen egy szicíliai járat utasai

belföld
július 03., 19:18

Több mint harminc órás késéssel szállt fel egy Budapestről Szicíliába tartó Wizz Air járat: az ATV híradója szerint az utasok részletes tájékoztatást egyszer sem kaptak - csak egy tízeurós kupont, amit éjszaka nem tudtak felhasználni.

A riport földön alvó gyerekekről és várakozó felnőttek tucatjairól számol be a Ferihegyen. A repülő eredetileg hétfő este fél hétkor indult volna, az indulást azonban először este tízre csúsztatták, majd törölték a járatot. A következő gépet kedd este fél nyolcra írták ki, de az utasok megpróbáltatásai ezzel sem értek véget: az indulást valamivel éjfél előttre tolták, az utazási irodák viszont „ezt sem tudták garantálni”.

A légitársaságok az év legforgalmasabb időszakára készülnek, ráadásul nem zökkenőmentesen: európai légi forgalmi irányítási problémák miatt az elmúlt hetekben a jelentős, akár több mint egy napos késések és járatkimaradások sem voltak ritkák a Wizz Air, a Ryanair, a Eurowings és a SunExpress esetében.

A Wizz Air elnöke szerdán más érdekeltségeire hivatkozva lemondott. A kormányhivatal hatósági ellenőrzést indított az említett légitársaságokkal szemben.

Egy utas szerint a légitársaság alkalmazottai először csitítani próbálták a felháborodott utasokat, majd elkezdték begyűjteni az igényeket a szállásokhoz. A cég szerint az összes szállodát végigtelefonálták, amikor azonban az első csoport önköltségen rendelt taxival megérkezett a lebeszélt szállásra, úgy tűnt, mintha a személyzetet valójában senki sem értesítette volna. Az alkalmazottak végül a reptéren rekedt társaság felének valóban szerveztek szállást, de a csatorna szerint volt, aki két kisgyerekkel és a nagyszülőkkel a külső parkoló füves szigetein aludt.

A címlapkép illusztráció.