A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indít az ALDI-val szemben, mert a „100% friss és magyar” és a „Hazait szeretettel” feliratú hűtőpultokban „valószínűsíthetően nem kizárólag magyar származású termékek voltak megtalálhatóak”.
A GVH gyanúja szerint az ALDI nem rendelkezik olyan belső ellenőrzési mechanizmussal, ami biztosítaná, hogy ezekben a pultokban kizárólag magyar származású termékeket találnak a fogyasztók.
A GVH közleménye megjegyzi, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása még nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést valóban elkövette, ezt a következő három hónapban próbálják majd feltárni és bizonyítani.
A GVH két nappal azután jelentette be, hogy vizsgálatot indít az Aldi ellen, hogy Lázár János ismételten nekitámadt a külföldi kiskereskedelmi láncoknak, melyeket bevallottan ki akar szorítani a magyar piacról. „A SPAR, a Lidl és az Aldi leuraltak és letaroltak mindent! A tömegtermékek esetében nem érdekli más őket: minél többet eladni. Ez kiszolgáltatottá teszi a magyar embereket. Átvernek minket a minőséggel... Nem fognak koccintani a multik! Ez viszont nem hanta!” - írta a miniszter a kormány meghirdetett nagy fantaháborúja apropóján.
100% FRISSÍTÉS (MAGYARÍTÁS)
Az Aldi közleményben reagált a GVH eljárására, amiből az derül ki, hogy szerintük ők tartják magukat a vállalásukhoz, és a GVH nem is ezt vizsgálja, hanem a kihelyezési gyakorlatukat, vagyis hogy ezekben a hűtőikben nem állandó kínálatként más, nem magyar termékek, vagy akár nem húsok is előfordulnak.
Ilyenek az ominózus hűtőpolcok, rajtuk a felirat: „100% friss és magyar hús állandó kínálatunkban”.
A közleményben többek között ezt írják: „A GVH eljárása nem magára a vállalásra irányul, hanem csak arra, hogy egyes esetekben a frisshús-hűtőkben az állandó kínálatban szereplő magyar friss hús termékek mellett olyan termékek is kihelyezésre kerültek, amelyek nem magyar forrásból származtak. Az ALDI szerint a magyar friss húsokra vonatkozó vállalásával kapcsolatban az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek. Az ALDI vásárlói így meg tudják ítélni, hogy a húshűtőben mi minősül friss húsnak és mi nem, illetve mely termékek érkeznek magyar forrásból és melyek nem.”