Hiába dolgozott volna a legolcsóbban Balásy Gyula, szakmailag kevés volt az ajánlata, így bukta a milliárdos közbeszerzést

üzlet
július 23., 20:10

Tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki kommunikációs szolgáltatások beszerzésére az Integritás Hatóság. A tender értéke 1,1 milliárd forint. A közbeszerzési hatóság adatbázisába felkerült dokumentáció szerint három részfeladatra kerestek vállalkozókat:

  • PR szolgáltatások
  • országos médiakampány lebonyolítása
  • kreatív tervezési és gyártási feladatok ellátása.

A Balásy Gyula tulajdonában álló New Land Media Kft. az első és a harmadik feladatra adta a legolcsóbb ajánlatot, ám ez kevés volt, derül ki az Átlátszó cikkéből. Az elbírálásnál bár az ár 60 százalékos súllyal szerepelt, a szakmai ajánlat elbírálása 40 százalékkal. Balásyék szakmai ajánlatával azonban nem voltak elégedettek a pályázat elbírálói.

A zsűri az első rész esetében többek között az írta, a New Land Media „Nincs kivétel” kampányjavaslat azért nem jó választás, „mert a nincs szó alapvetően egy tagadó kifejezés, a kivétel szóval együtt alkalmazva pedig inkább tekintélyelvű közlés, amely gazdasági területen nem épít bizalmat egy új szervezet iránt.” Kifogásolták, hogy elmaradtak a linkelések a hivatkozott kutatásokra, a javaslataik pedig nem voltak innovatívak és kreatívak.

A megbízás első részét így az Uniomedia, a másodikat a Redboxcom – Wavemaker Hungary Kft. – Media Vision Advertising Kft. konzorciuma, míg a harmadikat a Super11 Creative Zrt. nyerte.