Tagadás vagy hallgatás volt a válasz arra a kérdésre, hogy ki engedélyezte a kiskőrösi vasúti átjáró lezárását arra az időre, amíg Mészáros Lőrinc és Szijjártó Péter megtekintette a helyszínt.
A kínai hitelből épülő Budapest-Belgrád vasútvonalon a Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó V-Híd az „egyedülálló nagygépeit” mutatta be Kiskőrösön október 9-én.
A helyszínen a Testőr Kft. feliratú mellényt viselő biztonsági őrök a Népszavának azt mondták, a Terrorelhárítási Központ rendelte el a vasúti átjáró lezárását, azonban a lap megkeresésére a TEK ezt cáfolta.
Azt írták, „a helyszínen területzárást, közforgalmi korlátozást nem alkalmaztak”, a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság nem kérte ilyen intézkedés végrehajtását. A megyei rendőrség is azt írta, nem ők zárták le a területet, és a TEK sem kért ilyet.
Az átjáró ügyében illetékes MÁV viszont nem válaszolt arra, ki kezdeményezte a lezárást, csak annyit írtak, az egyszeri esetet leszámítva az átjáró folyamatosan használható. Ezek után megkeresték a Mészáros érdekeltségű biztonsági céget is, de az nem árulta el, milyen felhatalmazás alapján zárták le a területet.
Vadai Ágnes írásbeli kérdésére válaszolva viszont Rétvári Bence államtitkár azt írta, az esemény során a TEK a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről szóló rendeletnek megfelelő személyi védelmet látta el.