A koronavírus okozta lezárások óta jelentősen megszaporodtak az online csalások, amelyek csodálatos meggazdagodást ígérnek seperc alatt, pénzügyi ismeretek nélkül is.
Ezek nagy része a közösségi médián keresztül cserkészi be áldozatait, akikre aztán az agresszív telemarketingesek tukmálják rá a valójában nem létező, hamis befektetést.
Az átverések mögött álló céghálókat és annak működtetőit általában nehéz beazonosítani, 2020-ban egy addig példátlan nemzetközi együttműködésnek ez mégis sikerült. Az Eurojust nyomozása és az OCCRP nevű, oknyomozó újságírókat tömörítő szervezet cikksorozata ekkor tárta fel a Milton Group nevű cég illegális tevékenységét, amely többek között Ukrajnában működtetett call centereket.
Az egyik elkövető („William Bradley”) - aki a Milton alkalmazottjaként magyar állampolgárokat is megkárosított – Ukrajna teljes körű invázióját követően Budapestre érkezett.
Bemutatjuk, hogyan vezetett a férfi nyomára az a luxusautó, ami 2022 tavaszán több hétig parkolt a IX. kerületi Bakáts téren.
Azokkal a módszerekkel, ahogy a Milton cég is dolgozott, mások is igyekeznek hasznot húzni: a Facebookon a mai napig töméntelen mennyiségű kamu hirdetés ösztönöz pénzbefizetésre – vagy ahogy a hirdetésekben szerepel: passzív jövedelemszerzésre.
Ehhez olyan hírességek arcát is felhasználják, mint Tatár Csilla szerkesztő-producer, aki elmesélte nekünk, milyen érzés volt azzal szembesülni, hogy visszaélnek a hitelességével, és milyen jogi lépéseket tett ennek megfékezésére.
Majd bemutatjuk, hogyan veszi fel a lépést az online elkövetőkkel szemben a magyar rendőrség tavaly októberben alakult kiberstratégiai részlege, és azt is, milyen tippeket ad a Kiberpajzs nevű oldal a visszaélések megelőzésére.
A Milton cég egykori csalójáról szóló nyomozásunk részleteiről ebben a cikkünkben írtunk bővebben.
Donald Trump visszatérésével elkezdett összekuszálódni a világrend, amiben eddig éltünk. Honnan hova jutott el a világ egy év alatt? Van-e mesterterv? Mi várható 2026-ban? Évösszegző beszélgetés szakértőinkkel.
Karácsony előtti hétvégén néztük meg: miért választják az új orosz diszkontot azok, akik itt intézik a nagybevásárlást, és miket tapasztaltak eddig? Hogyan tudnak spórolni, és szerintük mitől lehetnek ilyen alacsonyak az árak az olcsóságáról híres boltban – többek között erről kérdeztük a vásárlókat.
Turistaosztály és prankolgatás. A marokkói futball és a felcsúti modell. Aján Tamás for minden! Winkler Róbert hajápolási praktikái. Uj Péter arcszőrzete. Az autós újságírás Szörényi–Bródyja. Férgek rágják a magyarok hajóját. Magellánét is. Büszkén emeljük magasra a hamis zászlót!
Orbán Viktor szerint Pócs János verhetetlen az új kommunikációs környezetben. Nemrég megkérdeztük a képviselőt, hogy néznek ki a forgatások a Magyar Péter-figurával.
Rablók és gyilkosok – szajkózza a kormány, ha a Szőlő utcai áldozatokról van szó, miközben tízezrek vonulnak ellenük a fővárosban. Hogyan csapódik le és mire lehet elég a rendpárti retorika? A stúdióban Rényi Pál Dániel és Czinkóczi Sándor.