Megakadályozná a főváros, hogy Lázár János 99 évre magánkézbe adja a pályaudvarokat

Budapest
december 13., 17:27

A Vitézy Dávid vezette Podmaniczky Mozgalom nyújtotta be azt az előterjesztést a fővárosi közgyűlés elé, amelynek értelmében ellehetetlenítenék Lázár János pályaudvar-eladási tervét.

Ha 17 képviselő megszavazza az előterjesztést, akkor azzal elköteleződnek „a Budapesten található valamennyi, a város fejlődése, regionális szerepköre és közlekedési kiszolgálása szempontjából jelentős vasúti ingatlannak, így különösen a Déli, Keleti, Kelenföldi és Nyugati pályaudvarnak és térségünknek fejlesztése mellett” – írja a hvg.hu. Vitézy az alábbi javaslatokat fogalmazta meg:

  • megfizethető lakásokat fejlesztene a felszabaduló barnamezős területeken
  • bővítené a zöldfelületet („pl. Nyugati pályaudvar vonalától Rákosrendezőig”),
  • a nagyberuházásokat a rozsdaövezeti területekre száműzné úgy, hogy azok „közösségi közlekedésre épülő, zöld, fenntartható városnegyedeket eredményezzenek, és a közép- és hosszú távú vasúti fejlesztések megvalósulását szolgálják.

Az előterjesztés egy másik része értelmében a képviselők kinyilvánítják, hogy elfogadhatatlan a várossal történő egyeztetés nélkül áttolni egy, a várost súlyosan érintő kezdeményezést. Egyúttal élnének a város felterjesztési jogával, vagyis Lázár tervével kapcsolatban közvetlenül a kormánynál kezdeményeznék, az ajánlattételi felhívások visszavonását, új pályaudvar-fejlesztési koncepciókat, amelyekbe a Fővárosi Önkormányzatot is bevonnák.

Vitézy Dávid korábban úgy fogalmazott Lázárék tervével kapcsolatban, hogy „évszázadra szóló ingatlanpanama készül”. Lázár Jánosék ugyanis olyan pályázatokat írtak ki a legnagyobb pályaudvarok környezetének hasznosítására és fejlesztésére „állomásmegújítási program” néven, hogy azokat végeredményben 99 évre magánkézbe adná.