A francia vasúttársaság rájött, hogy a 15 milliárd euróért vett 2000 új vonat túl széles egy csomó vidéki vágányhoz. Sokba fog ez még kerülni.
Christian Fraser a BBC-től Párizsban járt, és azt írja, hogy a „kínos baklövés” a vasútnak már így is több mint 50 millió eurójába fájt, de szakértők szerint még több pénzt buknak majd az üzleten.
A peronok átépítését már meg is kezdték, hogy az új vonatok elférjenek, de még mindig 1000 vágányt át kell alakítani. Az RFF bevallotta, hogy későn vették észre a hibát.
A hiba állítólag amiatt van, hogy a francia MÁV (az RFF) rossz méreteket adott meg az SNCF vasúti cégnek, mert csak a 30 évnél korábban épült vágányokat mérték meg, miközben sok vidéki pályaudvar több mint 50 éve készült el, és akkor még vékonyabb vonatokra terveztek.
Frederic Cuvillier az abszurd közlekedési rendszert hibáztatja, mondván: ez történik, ha szétválasztod a vasút üzemeltetőjét és a vonatokért felelős céget.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.