Tarlós nyílt levélben válaszolt Lázáréknak a 3-as metró körüli vitában.
Mint írta, a metróról többször elmondta, és a Metróért Egyesület elnöke is megerősítette: a MÁV-mál nagyobb forgalmat bonyolító metró felújítása nem politikai vita kérdése. 1981 óta semmilyen érdemi lépést nem tettek sem a szerelvények, sem az infrastruktúra felújításáért, de a munkálatok megindítása műszaki okokból nem halasztható tovább.
A Városvezetés a BKV-val és a BKK-val előkészítette a felújítást, az előző ciklusban a Miniszterelnöki Hivatalba eljuttatták a részletes (1000 oldalas) előkészítő anyagot, költségbecsléssel együtt – írja Tarlós.
A 3-as metró felújítás tervezésére a főváros 635 millió forint uniós támogatást kapott. A szerelvények becsült költsége 60-90 milliárd, az infrastruktúra felújítása további 100 milliárd forint.
„Bizonyos vagyok benne, hogy a Kormány a Városvezetéssel együttműködve ez évben megtalálja és együtt biztosítja a forrást a 3-as metró felújításának kivitelezésére.”
(Korábbi elemzés: Ha ezt az akadályt a kampány alatt legyőzi, nagyot fog nőni a fővárosiak szemében. Azt, hogy a Fidesz beáll-e mögé, a Fidesz július 2-i országos választmánya mondhatja ki.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.