Tarlós szerint jövőre jöhet a fővárosi dugódíj

Budapest
2015 október 03., 07:57
comments 233

Tarlós István főpolgármester a Népszavának adott interjút a fővárosi élet nagy dolgairól. A hangsúly a dugódíjon volt, ami a főpolgármester szerint 2016 végére már bevezethető, de ezt sem tudja garantálni, mert nem tud garantálni semmit. Mármint ezt Tarlós mondta így az Index beszámolója szerint.

Ahogy abban az interjúban is, amit a főpolgármester egy éve a 444-nek adott, ebben is azt bizonygatta, hogy a dugódíj nem az ő sara, hanem a Demszky-féle városvezetésé, akik nemcsak aláírták az erről szóló szerződést az EU-val, de úgy vállalták a dugódíj bevezetését 2013-ra, hogy ennek feltételeit nem teremtették meg.

Tarlós szerint most már muszáj bevezetni az új adót, a jelenlegi kormányzat egyedül a zónahatárokról és a díj mértékéről dönthet.

„A szerződést nem mi írtuk alá, az Unió pedig nyilván nem teljesen hülye.”

- mondta Tarlós.

Beszélt a négyes metróról is, ahogy minden interjújában szokott, elmondta, hogy nem az ő sara, hogy van a város közepén egy tök értelmetlenül megcsinált metróvonal, amit nagyon kevesen használnak, hanem Demszkyé.

A dugódíjról Tarlós korábban azt mondta, napi 500 vagy havi 5000 forint lesz, de ez a fővárosi LMP szerint túl alacsony, ők inkább napi 700-at kérnének. Tarlós a népszavás interjúban azt mondta, hogy a 700 forintos javaslatot tevő LMP-s képviselőt szorgalmas és rendes fiú, akinek javaslatait tolerálja ugyan, de a döntései során nem biztos, hogy figyelembe is veszi majd őket.

A főpolgármester szerint a dugódíjra van egy javaslat, ami Budapest közigazgatási határain belül mindenkivel fizettetne egy minimális összeget, de az igazi díjat csak a kiskörúton belül kellene fizetni. Tarlós arról is beszélt, hogy a belvárosban lakók, akik nem a belvárosban dolgoznak, valószínűleg nem szívesen fizetnének minden nap, de aki kívülről megy a belvárosi zónába, az bátran fizethet.

„Az autót lehet P+R parkolóban hagyni és használni a tömegközlekedést, ha mindez van, és jól működik. A Belváros részleges autómentesítésének ez valóban föltétele.”

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.