Házkutatást tartottak a Volkswagen központjában

Házkutatást tartottak csütörtökön a Volkswagen (VW) német autógyártó csoport wolfsburgi központjában és több más helyszínen a dízelbotrány miatt.

A braunschweigi ügyészség és az alsó-szászországi tartományi bűnügyi hivatal munkatársai olyan dokumentumokat és adathordozókat kerestek, amelyek segítségével pontosan feltárható, hogy a VW miként csalt a károsanyag-kibocsátási értékekkel a botrányban érintett dízelmotoros járművek környezetvédelmi tesztjein. A társaság központi telephelyén több épületet átkutattak, és több VW-alkalmazott lakásában is házkutatást tartottak.
A VW közölte, hogy átadták az ügy átfogó dokumentációját, és továbbra is mindenben együttműködnek a hatóságokkal.

Az ügyészség szeptember végén indított eljárást a társaság ellen csalás gyanúja miatt.
A VW az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége által szeptember 18-án elindított ügyben elismerte, hogy kb.

11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket.

Nagyjából 8 millió ilyen autót az Európai Unióban adtak el.

A Süddeutsche Zeitung című német lap csütörtökön arról írt, hogy a csaláshoz használt szoftver nemcsak az amerikai tesztek, hanem az EU-ban rendszeresített, úgynevezett európai menetciklus (NEDC) szerinti vizsgálat megtévesztésére is alkalmas.

A VW egy szóvivője a beszámolóra reagálva közölte: továbbra is vizsgálják, hogy a program használata mennyiben tekinthető szabálytalanságnak, és hogy sérti-e az európai uniós normákat.

A VW szerdán küldte meg a német kormánynak javaslatait azokra a javítási, átalakítási munkálatokra, amelyek segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak.
A javaslatokat a szövetségi közúti közlekedési hatóság értékeli, és néhány napon belül utasítást ad a társaságnak az elvégzendő feladatokról.

Matthias Müller, a VW vezérigazgatója egy szerdai lapinterjúban azt mondta: ha a KBA elfogadja a javaslataikat, az érintett autók visszahívása januárban kezdődhet és 2016 végére javíthatják meg valamennyi motort. A legtöbb esetben elég egy szoftverfrissítés, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás. (MTI)

Az AP Twittere közben azt írja, hogy a Volkswagen amerikai leányvállalatának vezetője őszintén bocsánatot kért a csalásért. Egyszer amúgy már elnézést kért: levelet írt minden amerikai VW-tulajdonosnak. Igaz, akkor a hírekben nem tették hozzá, hogy őszinte volt a bocsánatkérés.