Az üzemanyag-fogyasztással is csalt a Volkswagen

Miután szeptemberben kiderült, hogy a Volkswagen 11 millió autójánál a kibocsátott nitrogénoxid mértéke negyvenszeresen túllépi a megengedett határértéket, a vállalat most bevallotta, hogy 

800 ezer kocsijuknál az üzemanyag-fogyasztással és a szén-dioxid kibocsátási adatokkal sem úgy volt minden, ahogy eddig állították.

A Bild am Sonntagban hétvégén jelent meg, hogy a kibocsátási teszteknél különböző módszerekkel segítettek rá a motorokra, hogy jobb eredményt mutassanak. Előfordult, hogy mesterségesen megnövelték a légnyomást a gumikban, de attól sem riadtak vissza, hogy dízelt öntöttek a motorolajhoz, amitől az sokkal jobban pörgött. Ezek a trükkök pedig jelentősen felhúzták az eredményeket.

Fotó: AFP/John Macdougall

A lap szerint a Volkswagen motorjai különben nem tudták volna teljesíteni a korábbi vezérigazgató, Martin Winterkorn ígéretét, hogy az autók szén-dioxid kibocsátását 2012 és 2015 között a 2006-os szinthez képest 30 százalékkal csökkentik.

A csalás külünösen a BlueMotion modelleket érinti, amelyeket a Volkswagen eddig azzal reklámozott, hogy mennyire környezetbarátok és takarékosak. A valóságban azonban a BlueMotion Polo-nál a szén-dioxid kibocsátás 18 százalékkal lépte át a megengedett határértéket. 

A Golf modellek pedig 15 százalékkal több üzemanyagot ettek, mint azt a cég hirdette. 

A Volkswagen menedzsere szerint az utóbbi jobban feldühítette a vásárlóikat, mint az, hogy az autók sokkal környezetszennyezőbbek, mint gondolták.

Attól sem kellett tartaniuk, hogy a hatóságok rájönnek a csalásokra, mert a Közlekedési Hatóság (KBA) csak azokat a dokumentumokat nézte át, amiket az autógyártól kaptak.

A vizsgálatokból az is kiderült, hogy a szén-dioxidos trükközés 2013-ban kezdődött és 2015 elejéig tartott. Az autógyártó mérnökei azt mondják, hogy a Winterkorn által kitűzött célokat legális eszközökkel nem tudták volna elérni.

A most kiderült került csalás érinti a Volkswagen Golf, Passat és Polo modelljeit, valamint az Audi A1-s és A3-as autóit. Különösen azoknál a járműveknél térhetnek el az adatok, amelyek EA 288-as motorral működnek. (The Verge/Bild+)