A borkultúráról tanítanának az olasz általános iskolákban

gasztronómia
2016 április 02., 07:59
comments 57

Az olasz oktatásban már most is előfordul a borkészítés a technika és háztartástanhoz kapcsolódó órákon, most viszont egy parlamenti képviselő annak érdekében terjesztett be törvénymódosítást, hogy a borkultúráról szóló oktatás nagyobb és egységesebb szerephez jusson az iskolákban.

A tervezet szerint nemcsak a bor és borecet készítését oktatnák, hanem az olasz borkultúrával foglalkozó történelmi és művészeti órákat is tartanának a hat és 13 éves kor közötti gyerekeknek. Azt is tanítanák, hogyan kapcsolódik a borkészítés az olasz és a mediterrán gazdaság többi ágazatához, például a turizmushoz vagy a kereskedelemhez, és hogy az idők során mekkora szerepe volt a boriparnak a foglalkoztatásban.

A módosítás benyújtásának oka, hogy több képviselő szerint a bor olyan fontos része az olasz kultúrának, amivel mindenki tud azonosulni. Olaszország a világ legnagyobb bortermelője, és tényleg minden régióban vannak borvidékeik. A tervezet támogatói szerint a gyerekeknek kulturális szempontból és érdemesebb a borokról, mint a templomokról tanítani.

Arról nem is beszélve, hogy a megfelelő borkultúra-oktatás több gyereket biztathat arra, hogy gasztronómiai vagy turisztikai pályára lépjen. Ez azért fontos, mert bár ezek az olasz gazdaság húzóágazatai, egyre kevesebb a szakember a területeken, mert a legtöbb gyerek számára nem tűnnek vonzónak ezek a pályák. (Qz)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.