A VS.hu főszerkesztője szerint nincs semmi szégyellnivaló abban, hogy több mint félmilliárd forintot kaptak a Matolcsy-alapítványoktól

Péntek este felkerültek a Matolcsy-alapítványok szerződései az alapítványok honlapjára, és ekkor derült ki, hogy a VS.hu-t kiadó New Wave Production Kft. több mint 500 millió forintot kapott az alapítványoktól. Ez a cég vette meg tavaly a Magyar Telekomtól az Origót is, de megszerezte a köpönyeg.hu-t és a menetrendek.hu-t is.

A New Wave cseh Bawaco befektetői csoporton keresztül Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvéréhez kötődik.

A vs.hu főszerkesztője, Lebhardt Olivér a Kreatívnak beszélt a támogatásokról.

Szerinte a dologban nincs semmi szégyellnivaló.

Hiszen „A Pallas Athéné Alapítványok olyan célokra írtak ki pályázatot, amelyek fontos társadalmi jelenségek, a médiában elhanyagolt témák korszerű vizuális, dokumentumfilmes és multimédiás feldolgozásáról szóltak. Az ilyen jellegű közszolgálati tartalmak a világon mindenhol részben pályázati forrásokból készülnek.”

A főszerkesztő végig úgy beszél, mintha ezek a pénzek tényleg sima pályázati pénzekként kerültek volt a kiadóhoz, és nem lenne velük semmi furcsa. Lebhardt azonban nem tudott válaszolni arra, hogy miért a New Média volt az egyetlen online-kiadócég, ami újságírás-projektekre pénzt kapott az alapítványoktól, és hogy miért nem pályáztak ezekre a forrásokra mások is.

A vs.hu eddig nem is verte nagy dobra, honnan van a pénz: azokhoz az anyagokhoz, amik elméletileg MNB-s alapítványi pénzből készültek, nem is volt odaírva, hogy Matolcsyéktól jött a della. Lebhardt azonban „sajtóetikai szempontból” nem érzi aggályosnak, hogy nem nem tüntették fel, kik a támogatók, de elismeri, hogy talán szerencsésebb lett volna, ha az impresszumba beleírják.

A főszerkesztő szerint az MNB alapítványok a rahedli pénz ellenére nem szóltak bele tartalmi kérdésekbe. Ezen kívül, bár sok pénzt kaptak, de a vs.hu enélkül a pénz nélkül is létezne, csak „a közszolgálati tartalmak nagy része nem készült volna el”.

A szerkesztőség nagyobb része egyébként szintén nem tudott arról, hogy több mint fél milliárd forint áramlott a vs.hu kiadójához az MNB-alapítványoktól, de Lebhardt az elmúlt napokban elmondta nekik a dolgot, ők pedig tudomásul vették.

„Az elkészült anyagokra mindannyian büszkék vagyunk. Az újságírók és szerkesztők függetlenségét, önállóságát nem sértette semmi. Erre egyébként garancia a csapat maga”

- mondta a főszerkesztő.