Egy centivel maradt le a magyar busz a Volánbusz tenderéről

Nemcsak a BKV-nak nem sikerül új, magyar buszokat vásárolni, úgy látszik, az állami Volánbusz sem szeretne hazai terméket járatni az utakon.

A Totalcar írja, hogy a győri Kravtex, amely kb. az egyetlen komolyan vehető hazai buszgyártó gyártási kapacitásban és referenciában, mindössze egy centiméterrel maradt le arról a tenderről, amely 152 db helyközi és távolsági busz megvásárlásáról szólt.

A Volánbusz Zrt. honlapján lévő kiírásba (3 féle busztípusra) ugyanis a Credo Optimell éppenhogy nem fér bele: a 11 990 milliméter hosszú buszaik ugyanis sem a helyközi buszoknál (12.500-13.500 mm), sem a távolságiknál megállapított hosszúsági korlátozásokba (> 12.000) nem fértek bele. Utóbbinál mindössze egy centiméter a különbség, ami nagyjából egy rendszámtábla vastagságának felel meg, és ilyenkor az ember arra gondol.

(A két hónappal ezelőtti BKV-tenderen befutó, majd a tender visszavonásával a bizniszből kieső MABI szóba sem jött, mert nem gyártanak távolsági buszt Euro VI-os motorral. Ez az a cég, amelyet Mészáros Csaba gründolt össze több meglévő kisebb buszgyártó vállalkozásból, és időnként Ikarus néven szerelgetnek össze buszokat apró szériákban.)

Így tehát hiába szorulna a Volánbusz és a BKV is komoly, több ezer darabos járműpótlásra, sorra bukják el a hazai cégek ezeket a tendereket, amely a komolyabb gyártási kapacitással rendelkező Kravtex esetében azt is jelenti, hogy egy ideje az udvarnak gyártanak buszokat. A többiek pedig nagyobb megrendelés híján komolyabb referenciát sem tudnak gyártani.

A 152 buszos tenderre így a Mercedes (Evobus), a MAN, a Scania és a Volvo esélyes. (Totalcar)