Aki magányra vágyik, mindenképpen menjen egy kört a felcsúti kisvasúttal

A kormány úgy számolt a felcsúti kisvasút építésénél, hogy azt majd napi 2400-7000 utas is használhatja. A szám már akkor is valószínűtlenül hangzott, mivel Felcsút és Alcsútdoboz között eddig is csak 380 buszoztak.

Ebből kell kihozni pár éven belül egy olyan utasszámot, ami meggyőzi az Európai Uniót, hogy értelmes beruházásra adták a támogatást. Ha ez nem jön össze, vissza kell fizetni a pénzt.

Az iho.hu újságírói megnézték, mennyire kaptak rá a vicinálisra. A válasz nem túl meglepő:

semennyire.

Nem látták nyomát a napi több ezer utasnak, de még százaknak sem, mert egy átlagos szerdai napon teljesen üresen döcögött.

Nincs most unalmasabb meló, mint a felcsúti kisvasúton jegykezelőnek lenni - Fotó: Vörös Attila/iho.hu

„Az első vonat teljesen üresen érkezett meg az Arborétumhoz, ahol egy másik újságíró kollégával már négyre egészítettük ki az utazóközönséget az Akadémiáig. Mi menettértit utaztunk, a másik két utas viszont csak egy irányra vett jegyet, így a visszaúton már csak ketten maradtunk. És még két kalauz és két ember a mozdonyon. Munkában volt még egy forgalmi szolgálattevő Alcsút-Felcsút állomáson és a biztonsági őr a járműtelepen. Ja és a büfés lány, aki a jegyeket is eladja” – számoltak be a minden szempontból exkluzív utazásról.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy most még valóban nincs itt a szezon, szóval még akármi lehet. Azt biztos, hogy nagyon bele kell húznunk, hogy megtérüljön a 600 millió forint uniós támogatásból megvalósult álom.

Nélkületek nincs 444

Csak a 444 és a sajtószabadság ügye mellett elkötelezett olvasók támogatása teszi lehetővé, hogy alaposan tudjunk foglalkozni a legfontosabb témákkal.