A BKK látja, a Volánbusz Zrt. nem az offshore-hátteret a T&J-nél

Tbg
közlekedés
2016 augusztus 10., 10:39

A budapesti közlekedésszervező közcég, a BKK július elején bontotta fel buszos szolgáltatásra kötött szerződését a T&J Buszprojekt Kft-vel. Ugyanezt a Volánbusz még vizsgálja.

A T&J évente 2,4 milliárd forintos bevételt biztosító üzletet kötött a BKK-val 25 buszról. A hibrid csuklós Volvókat ráadásul különösen drágán vette igénybe Budapest. (Kilométerdíjuk 934 forint volt, konkurenseik 750 és 850 forint között mozogtak.)

A BKK végül azért bontott velük szerződést, mert a cég tulajdonosi háttere az utóbbi években megváltozott, egyre homályosabbá vált.

„Az így kialakult tulajdonosi szerkezet tekintetében alapos gyanú merült fel, hogy az nem felel meg a Kbt-ben az offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak” - magyarázta annak idején a BKK a közbeszerzési törvényre hivatkozva.

A T&J-nek ugyanakkor országszerte sokkal zsírosabb bizniszei is vannak, ezeket mind a Volánbusz Zrt-vel kötötte:

A BKK-alvállakozók kilométerdíjai
Szerződés kódja Szolgáltató Km díj(Ft/km) Járműtípus
A7 VT-ARRIVA Kft. 754 Mercedes Citaro C2 G (csuklós)
A8 VT-ARRIVA Kft. 631 Mercedes Citaro C2 (szóló)
B2 T&J Busz Projekt Kft. 934 Volvo 7900 Hybrid (csuklós)
B3 VT-ARRIVA Kft. 723 MAN Lion’s City (szóló)
B4 VT-ARRIVA Kft. 857 Mercedes Conecto G (csuklós)
B5 VT-ARRIVA Kft. 577 Volvo Alfa Localo (szóló); Mercedes Citaro C1 (szóló)
B8 szóló Volánbusz Zrt. 725 MAN Lion’s City (szóló)
B8 csuklós Volánbusz Zrt. 855 Volvo 7900A (csuklós);
Csuklós átlag 850

A 444 rákéderdezett a Volánbusz Zrt-nél, hogy – hasonlóan a BKK eljárásához – lép-e a cég a közbeszerzési törvény megsértése miatt a vállalkozóval szemben, ám úgy tűnik még a válaszadásra is szűkös volt egy hónap:

„Felvetésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. vizsgálata jelenleg is tart, annak lezárultáig nem tudunk érdemi információval szolgálni.”

- válaszolták Bucsky kolléga kérdésére.

A T&J és több más Volánbusz-alvállalkozó cég mögött a szakma egy rejtőzködő buszmilliárdost sejt, bizonyos Rehus Ernőt. A Figyelő még 2010-ben készített a cégeiről és kapcsolatrendszeréről átfogó cikket, ebből is kitűnik, hogy nincsen Rehus nevén a neki tulajdonított cégekből szinte semmi.

Rehus egyik legfontosabb bizalmasát Tóth Ignácnak hívják, aki véletlenül a T&J ügyvezetője is ő 2012 óta.

A T&J tulajdonosa elég sűrűn változott az elmúlt években: 2012-től a Tempo-Busz Kft., majd a Príma-Bus Kft., 2016 januárjától pedig a Veritas Bus Kft. volt a tulajdonosa a T&J-nek. Az alapvető gond a tulajdonosi háttérrel a Príma-Bus esetében derült ki, ezután indított vizsgálatot a BKK, és lépett.

Ez a vizsgálat a Volánbusz Zrt-nél még tart.

A címlapkép forrása a T&J képgalériája.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.