Habony és Vajna cégei tarolnak a kormányzati kvótakampányon

Az Átlátszó közadat-igényléssel fordult a Rogán-vezette Miniszterelnöki Kabinetirodához, azt akarták megtudni, hogy pontosan hogyan is költötték el a kormány által a kvótanépszavazás kampányára elkülönített 3,1 milliárd + 800 millió forintot. Eddig erről a pénzről csak annyit lehetett tudni, hogy Rogánék Csetényi Csaba, Rogán Pasapark-béli szomszédjának cégeivel kötöttek keretszerződéseket a kampányra. Az Átlátszó viszont arra is kíváncsi volt, hogy forintra pontosan mire ment el a pénz.

A Rogán-minisztérium nem volt hajlandó kiadni a teljesítésigazolások másolatait, csak azt engedte, hogy az Átlátszó újságírója bemenjen a minisztériumba, és megnézze a dokumentumokat. Nem engedték sem fénymásolni, sem fényképezni, ezért az újságíró a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatósághoz fordult, mert szerinte igenis ki kell hogy adják neki a teljes dokumentációt.

A rendelkezésre álló időben az újságíró a június havi költéseket tudta kijegyzetelni. Azok így alakultak az online médiában:

Látszik, hogy a legtöbb pénzt a több kormányközeli üzletben is jeleskedő Száraz István tulajdonába került Origo kapta, de a Habony-média sincs sokkal lemaradva, hiszen a 888 és a Lokál együttvéve 19,5 milliót húzott be egyetlen hónap alatt.

Júniusban ráadásul még nem is pörgött maximális fordulatszámon a kvótakampány.

A tévék között legtöbbet természetesen az Andy Vajna által eximbankos hitelből megvásárolt TV2-csoport kapta:

A tévén és az online-on kívül hirdettek rádióban és közterületen is, júniusban összesen

559 461 882 forintnyi közpénzt fizetett ki a kormány az állami agymosásra.

(Átlátszó)