Megalakult a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.

A magyar és a kínai kormány még 2015. november 24-én kötöttek egyezményt a Budapest-Belgrád magyarországi szakaszának fejlesztéséről. Ez sokak, például az Európai Unió szerint is egy teljesen értelmetlen és felesleges beruházás, ráadásul 700 milliárba fog kerülni.

Mindezek ellenére megalakult a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság, ahogyan azt az MTI szombat este nyilvánossá tette. Ez lesz az a vállalat, ami az említett szakasz fejlesztéséről gondoskodik majd, konkrétan az 150-es számú Budapest-Kelebia vasútvonalról, 166 km hosszban. Elvárt céljuk a kétvágányúsítás, a 160 km/órás sebesség, és hogy a sínen gond nélkül menjenek a legfeljebb 740 méter hosszú vonatok.

A vegyesvállalatban a MÁV és a kijelölt kínai társaságok, vagyis a China Railway International Corporation és a China Railway International Group vannak benne, 85%-os kínai és 15%-os magyar részvételi aránnyal.

Magyar-Kínai Vasúti Nonprofit Zrt. feladata a tenderek lefolytatása és a szerződések megkötése lesz. A vegyesvállalat nem végezhet kivitelezési feladatokat, csak a tervező és fővállalkozó munkáját koordinálhatja majd. Őket a beszerzési szabályzata alapján fogják kiválasztani, a tendereztetés 2017-ben kezdődik el. Hangsúlyozzák, hogy a projekt minden részlete teljesen EU-konform, csak hát ugye az ötlet nem az.

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;