Még mindig többet fogyasztanak az autók a valóságban, mint amit a gyártók ígérnek

Mind az elfogyasztott üzemanyagot, mind a kibocsátott károsanyagot tekintve is óriásiak a különbségek a gyári laboreredmények és a valóságban mért értékek között, áll az EU Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség által készített jelentésben.

A 16 vizsgált márka eredményei átlagosan 42 százalékkal tértek el a tesztereményektől. 2012-ben ez az érték csak 28 százalékos volt.

A jelentésben egymillió adatait vetették össze az autógyártók által elért laboratóriumi eredményekkel, írja a Financial Times.

A legnagyobb eltérést a két német autóóriás, a Mercedes és az Audi produkálta, előbbi 54, utóbbi autói átlagosan 49 százalékkal fogyasztottak többet, mint amit a tesztek alapján várni lehetett.

Mint ismert, a Volkswagen történetének legnagyobb botrányát épp az okozta, hogy kiderült, autói sokkal több károsanyagot bocsátanak ki a valóságban, mint papíron. A gyártó 11 millió autóba szerelt olyan egységet, amely fals adatokkal szolgált a méréseken.

A Financial Times által ismertett jelentés szerint mind a Daimler (Mercedes), mind az Audi azzal védekezett, hogy mindig van eltérés a laborban mért és a valóságban elért eredmények között.

A jelentés szerint ugyanakkor észrevehető, hogy a tendencia romlik, egyre nagyobbak a különbségek, amit a nem megfelelő minőségű tesztek, és az okoz, hogy a gyártók pontosan kiismerték ezeket a méréseket.

Tudják, hogy milyen körülmények között, milyen paramétereknek kell megfelelni a teszteken, ezért az autóikat erre optimalizálják, nem véletlen, hogy jól teljesítenek.

Jövő év szeptemberétől azonban az EU-ban kötelező lesz az autógyártóknak a széndioxid és a nitrogénoxidok kibocsátás szemponjtából autóikat valódi körülmények között is vizsgáztatni. (FT)