Mostantól Habony Árpád hitelezője szállítja a reklámokat Andy Vajnának, aki Habony másik hitelezője

Év végére megszületett a tökéletes együttállás:

a Habony Árpád hitelezőjeként ismertté vált Tombor András szállíthajta a hirdetőket a közmédiának és Habony Árpád másik hitelezőjének, Andy Vajnának.

A TV2 csatornacsalád és a közmédia hirdetési felületeit is értékesítő ATmedia sales house közleményben jelentette be a Tombor András cége, a Visus Invest Kft. vásárolta fel a holland Atmedia Holdings BV.-től az Atmedia Kft.-t. A pénzügyi befektetőként megjelenő Visus nem tervez szervezeti és üzletpolitikai változást a cégnél.

Tombor András Dubajban

Tombor az első Fidesz-kormányban Orbán Viktor biztonságpolitikai főtanácsadója volt, jelenleg az állami Tokaj Kereskedőház felügyelőbizottságának elnöke, tavaly októberig a Tokaj-Hegyalja Fejlesztési Tanács elnök is volt, és egy kockázati tőkével foglalkozó befektetési cég, a Morando résztulajdonosa.

Tombor András nemrég megpróbálta megszerezni a Népszavát és a Vasárnapi Híreket is, de amikor kiderült, hogy ő állhat a vevőként bejelentkező liechtensteini cég mögött, a tulajdonosok inkább felmondták a szerződést, és Puch Lászlónak adták el a lapokat.

A közlemény szerint az Atmedia eddigi tulajdonosainak régiós stratégiája időközben megváltozott, befektetési portfóliójukat és tevékenységeiket átalakítják, ennek részeként kivonulnak a magyar piacról. Ez a folyamat két éve indult, több multinacionális vállalat is érdeklődött a cég iránt, végül a Tomborék ajánlatát fogadta el a tulajdonosi kör. Az Atmedia nettó árbevétele 2014-ben 7,6 milliárd, 2015-ben 9,2 milliárd forint volt.

Az üzletről Tombor András az üzletről azt mondta: „Mint azt korábban is említettem, amennyiben kedvező lehetőséget látok, visszatérek a magyar médiapiacra, ugyanis az elmúlt évek tendenciái alapján jelentős fejlődési potenciál látszik benne. Az akvizícióra hosszú távú pénzügyi befektetésként tekintek. Az Atmedia jelenlegi menedzsmentje minden támogatást megkap a munkája folytatásához. A cég operatív működésébe nem kívánok beleszólni, mert a lehető legjobb csapat irányítja a céget, amely piaci áttörést ért el 2016-ban.”

Az üzleten már régóta dolgozott Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója, akinek a tévés piac átrendezésével az a célja, hogy néhány év alatt lenyomja az RTL Klubot.

A TV2 hirdetéseinek értékesítője szerint a magyar tévés reklámpiacon megújulás zajlik, ami leginkább a nézői szokások és igények követését jelenti, és a reklámértékesítésben és a mérésekben érzékelhető. Ennek a folyamatnak egyik elindítója és kiemelt szakmai szereplője az Atmedia.

Nélkületek nincs 444

Csak a 444 és a sajtószabadság ügye mellett elkötelezett olvasók támogatása teszi lehetővé, hogy alaposan tudjunk foglalkozni a legfontosabb témákkal.