100 milliós osztalékot vett ki a menekültellenes kampányt megálmodó reklámcég tulajdonosa

Részlet a New Land Media honlapjáról Balásy Gyulával.Fotó: www.newland.hu

Balásy Gyula, a kormány új kedvenc reklámügynökének tavalyi évét nyálazta át a 24.hu, a végeredmény pedig röviden az, hogy kormányzati kampányt tervezni és gyártani a Fidesz-kormány idején továbbra is jó üzlet, és ennél még csak jobb lehet. Balásy Csetényi Csaba és a HG 360 Reklámügynökséggel szemben állítólag kialakult bizalomvesztés miatt került képbe, de a piacon ugyanúgy Habony Árpádhoz kötik, mint elődjét. 

Idén Balásy már 10 milliárdos nagyságrendben gyárthatja a kampányt a kormánynak, sőt a jegybank kampányát is a Balásy-féle New Land szervezi, 400 millió forintért. Másik cége, a Lounge Design állt már a tavalyi menekültellenes kampány kreatív koncepciója mögött is, amit aztán még a Csetényi-féle konzorcium gyártott le, később 400 millióért szerződtek a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvánnyal az 1956-os emlékév kommunikációjára.  

A mindössze három alkalmazottat foglalkoztató New Land Media 1,5 milliárdos árbevétel mellett 46 millió forintos nyereséget könyvelt el tavaly, de osztalékot nem fizettek ke. A kreatív feladatokkal foglalkozó, nyolc főt foglalkoztató Lounge 783 milliós árbevételből 115 milliós adózott eredményt hozott ki, amiből 100 milliót osztalékként ki is fizetett az egyedüli tulajdonos Balásy Gyulának. (24.hu)