Azt írja a Magyar Nemzet, hogy több olyan, EU-s forrásokkal támogatott, milliárdos vasúti beruházásban is megtalálták Mészáros Lőrinc nevét, amiknek a közbeszerzésein a cégei el sem indultak, a felcsúti polgármester viszont alvállalkozóként bedolgozik a nyertes cégeknek. A lap szerint a Közbeszerzési Értesítőben ezek az adatok nem, csak a Magyar Országos Közjegyzői Kamara rendszerében szerepelnek.
A lap 3, összesen 150 milliárdból finanszírozott projektet vizsgált: a dél-balatoni, a Budapest–Esztergom és a Kelenföld–Százhalombatta közötti vasúti pályák felújításait. Mészáros cégei ezeken a tendereken fedezetül milliárdos banki hiteleket vettek fel.
Ligeti Miklós, a Transparency International magyarországi jogi igazgatója szerint a lapnak azt mondta: az alvállalkozási megbízások mellett az elmúlt években a Mészároshoz köthető R-Kord Kft. több közbeszerzést is elnyert, most is részt vesz a dél-balatoni vasútvonal több mint 70 milliárdos felújításában, a Szombathely–Zalaszentiván-vonal 14 milliárdos villamosításában és a Pécs–Dombóvár-szakaszon 2,5 milliárdért épít ki forgalomirányító berendezést. Mint mondta, ezek is bizonyítják, hogy a 2010 óta felfutó új arisztokráciához kötődő cégek belesimultak a vasút- és útépítési közbeszerzések eleve átláthatatlan, kartellgyanús világába. (MNO)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.