Saját dolgozóin tesztelte a T-Systems a BKK jegyértékesítő-rendszerét

Komolyabb terhelési tesztként a saját munkatársait kérte e-jegy és e-bérlet vásárlására a T-Systems vezetése – derül ki a hvg.hu birtokába került céges e-mailből. Mindezt fél nappal a rendszer élesítése előtt végezték el, és a tesztelő dolgozók között egy BUBI-bérletet is kisorsoltak.

Szakértők szerint egy ilyen méretű rendszer tesztjére hónapokat kellene szánni, így az élesítést megelőző kapkodásban gyakorlatilag kódolva volt a kudarc.

A hvg.hu szerint ráadásul azért sorsoltak ki 5 BUBI-bérletet a tesztelők között, mert már a teszt idején működött a bankkártyás fizetés is, ezért a dolgozóknak olyan termékért kellett pénzt fizetniük, ami akkor még hivatalosan nem is létezett.

A hvg.hu birtokába került levelet Kaszás Zoltán vezérigazgató küldte körbe a dolgozók közt, és így kezdődik:

„Tovább erősítve a T-Systems piacvezető szerepét a közlekedési piacon, a BKK-tól lehetőséget kaptunk, hogy „rekord idő alatt (3 hónap) mi készíthessük el annak új Web-es bérletértékesítési rendszerét.”

De benne volt ez is:

„Kérek, minden kollégát, hogy ne készítsen képernyőképet és ne publikálja a rendszer semmilyen részletét közösségi oldalakon vagy egyéb módon a nyilvánosság felé, mert ehhez a Megrendelő nem járult hozzá!”

A teszteléshez létrehoztak a rendszerben néhány kisebb értékű terméket is, 150 forintért, hogy a dolgozóknak ne kelljen kifizetni egy teljes jegyárat. A 18 éves hekker, aki jelezte, hogy hiba van a rendszerben, még ennél is lejjebb tudott menni: ő 50 forintért vett jegyet. Mondjuk aztán el is vitte a rendőrség :(

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.