Miután egy Fidesz-közeli vállalkozótól megvette az állam a szuperkórház telkeit, ráeszméltek, hogy elég drága lesz tömegközlekedést vezetni oda

Még 12 millió forintot szeretnénk összegyűjteni az év végéig. Köszönjük, hogy összedobjátok. Akkor nem tartozunk majd senkinek, csak köszönettel - nektek.

Egy hónappal ezelőtt az állam elkezdte felvásárolni a régóta dédelgetett dél-budai szuperkórház helyszínéül kinézett telkeket. A nyolc ingatlan közül a négy legjelentősebbet egy Fidesz-közeli vállalkozótól, Tamás Lászlótól

Mint az Átlátszó nemrég megírta, Tamás László szerepel Orbán Viktor mellett a híres szotyizós felvételen is: 

Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor a Felcsút-Kaposvár focimeccsen (Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI)

A Magyar Nemzet most arról ír, hogy a telekvásárlással nem csökkent, hanem inkább nőtt a szuperkórház körüli problémák köre: a felvásárolt ingatlan ugyanis jelenleg tömegközlekedéssel megközelíthetetlen, és bármiféle alakítás ezen rengeteg pénzbe fog kerülni. 

A kormány házifelülete, a Magyar Idők nemrég már bedobta, hogy Újbuda polgármestere villamost kért a kormánytól, de a Magyar Nemzet most arról értesült, hogy nem volt még hivatalos megkeresés, egyelőre a területet birtokló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. sem kereste meg az önkormányzatot.

A kerület fideszes polgármestere, Hoffmann Tamás elmondta a lapnak, hogy egyelőre csak ötletelés zajlik a XI. kerületi Dobogóra tervezett szuperkórház tömegközlekedésének kiépítése körül. Az M1-es és az M7-es autópálya közelében fekvő terület jelenleg megközelíthetetlen, és mint a lap írja, egy lehetséges opció lenne az 1-es villamos továbbépítése Kelenföldről. 

Egy olyan terv már eleve volt, hogy az 1-es vonalat 2018-ra meghosszabbították volna, a mostani Fehérvári úti végállomástól Kelenföld városközpontján át az Etele térig. De a közel hétmilliárdos fejlesztés késésben van, fél éve már elvileg mennie kéne az építkezésnek. 

Hoffmann szerint ugyanakkor a szuperkórházhoz vezető villamosvonal ennél jóval bonyolultabb eset, mivel nem sík területről van szó, a szintkülönbségek meghaladása pedig anyagi terhekkel járna. A lapban szereplő becslés szerint a költségek jóval meghaladhatják a 10 milliárd forintot. 

Egy felmerülő alternatíva szerint meg lehetne hosszabbítani a 4-es metrót Gazdagrét, a szuperkórház és Budaörs felé, de erre a 2020-ig tartó uniós ciklusban már nincs pénz.