Szabálytalanul pályázott, mégis nyert Vajna rádiója

Andy Vajna, a magyar filmipar megújításáért felelős kormánybiztos Fotó: Balogh Zoltán/MTI

A 24.hu a birtokába került dokumentumok alapján arról ír, hogy a Radio Plus Kft. szabálytalanul nyerhette el az NMHH békéscsabai 88,9 MHu-es frekvenciára kiírt pályázatát, pedig a Rádió1-et üzemeltető cég több alaki hibát is elkövetett a tender során.  

A bizonyítékok szerint nem stimmel Vajnáék banki igazolása: nem igazolták megfelelően, hogy elkülönített célszámla áll rendelkezésükre az üzemeltetés első három hónapjának fedezetével együtt.

Még a hiánypótlásra való felszólítás után sem volt rendben a dokumentáció, ami csak egy évek óta meglévő Radio Plus-folyószámlára mutatott. Kicsúsztak a jogvesztő hiánypótlási határidőből, de a Médiatanács végül engedélyezett egy harmadik korrekciós lehetőséget is, és végül a Duna Takarékon keresztül megérkezett az igazolás, noha az elbíráló számára nyilvánvaló kellett legyen, hogy ezt a számlát már az elbírálás folyamata idején nyitották.

A testület még el is halasztotta az alaki vizsgálat időpontját egy héttel, hogy ne legyen fennakadás. Első körben nem sikerült hiánytalanul benyújtani a delaware-i CinergiPicturesEnvironment Inc. tulajdonjogairól szóló információkat, cégkivonatokat és alapító okiratot sem.  

Az eddig sugárzó Interax Kft.  2017. június 10-én keresetet nyújtott be a testület határozatával szemben, amely végül természetesen a Vajna-csatornát hozta ki győztesnek. Az Interax egyébként egy családi vállalkozás, amely 24 éve működteti a helyi Rádió 1 Békéscsabát, térségi hírekkel és tematikus műsorokkal. Ezért is érthetetlen, hogy szubjektív értékelésében a Médiatanács a rádiózásba tavaly betört Vajna adójának adott plusz pontot a tapasztalt helyi rádiósokkal szemben.  

"Az Ön alaptalan állításait feltételezhetően az Interax Kft. bírósági keresete sugalmazza, amely olyan alaki pályázati hiányosságokat feltételez, amelyeket az iratokba betekintést kérő pályázó, az Interax Kft. által nem láthatott oldalak tartalmaznak" - méltatlankodott a 24.hu-nak küldött válaszában a Médiatanács. 

A pereskedés végéig a tanács nem szerződhet egyik féllel sem, addig ideiglenes engedéllyel továbbra is a Rádió 1 Békéscsaba adása hallható az éterben. 

Arról, hogy az egyetlen országos frekvencia, a Class FM 103,3 MHz beszántása után a Rádió 1 hogyan próbál meg egy erős budapesti és több vidéki adó összekapcsolásával országos hálózatot építeni, itt írtunk részletesen, a médiahatóság politikai aktivitásáról pedig itt olvashatsz. (24.hu)