Szerdán jelent meg a közbeszerzési értesítőkben, hogy a BKV 30 darab csuklósbuszt vesz át a 3-as metró pótlásához a Volánbusztól.
Kapaszkodjanak meg, a BKV a vidéki buszokat üzemeltető, szintén állami tulajdonban lévő Volánbusztól vásárolja meg a „városi csuklósokat”, mégpedig azokat a magyar fejlesztésű Ikarus M168d-ket, amelyek gyártásával akadozik a Mészáros Csaba-féle Ikarus EAG.
Az M168d-kről augusztus végén derült ki, hogy határidőre nem készültek el, és csak úgy sikerült megmenteni a 15,3 milliárdos tendert, hogy egy, az egész buszágazatra kiterjedő szabályozást módosítottak: kötelezővé tették a tűzoltó készülékek beszerelését. Az Ikarus EAG erre hivatkozva 240 napos haladékot kapott a 180 busz legyártására, amire egyébként 210 nap nem volt elegendő (ilyen berendezés beszereléséhez még 180 busz esetében sincs szükség ennyi időre).
A metrópótló buszok története évek óta húzódik, erre akarja ugyanis a magyar gazdaságpolitika felhúzni a magyar buszgyártás beindítását. Ennek köszönhetően új buszok sehol, a budapesti buszállomány pedig fenntarthatatlanul rohad széjjel.
Tulajdonképpen végül alig lettek drágábbak a Magyar Csuklósok a Solarisnál, már csak az a kérdés, hogy elkészülnek-e.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.