Szerdán jelent meg a közbeszerzési értesítőkben, hogy a BKV 30 darab csuklósbuszt vesz át a 3-as metró pótlásához a Volánbusztól.
Kapaszkodjanak meg, a BKV a vidéki buszokat üzemeltető, szintén állami tulajdonban lévő Volánbusztól vásárolja meg a „városi csuklósokat”, mégpedig azokat a magyar fejlesztésű Ikarus M168d-ket, amelyek gyártásával akadozik a Mészáros Csaba-féle Ikarus EAG.
Az M168d-kről augusztus végén derült ki, hogy határidőre nem készültek el, és csak úgy sikerült megmenteni a 15,3 milliárdos tendert, hogy egy, az egész buszágazatra kiterjedő szabályozást módosítottak: kötelezővé tették a tűzoltó készülékek beszerelését. Az Ikarus EAG erre hivatkozva 240 napos haladékot kapott a 180 busz legyártására, amire egyébként 210 nap nem volt elegendő (ilyen berendezés beszereléséhez még 180 busz esetében sincs szükség ennyi időre).
A metrópótló buszok története évek óta húzódik, erre akarja ugyanis a magyar gazdaságpolitika felhúzni a magyar buszgyártás beindítását. Ennek köszönhetően új buszok sehol, a budapesti buszállomány pedig fenntarthatatlanul rohad széjjel.
Eseménytörténet
- 2016 februárjában nem vesz a BKV piacvezető lengyel csuklóst (Solaris, darabja: 85,7 millió Ft)
- 2016 februárjában nem vesz a BKV magyar csuklóst, mert drága és még össze is kéne szerelni. (Ikarus PKD, darabja: 86,3 millió Ft)
- 2016 októberében a Volánbusz kiír egy tendert, amelyen a Magyar Csuklós győz (Ikarus M168d, darabja: 85,4 millió Ft)
- 2017 augusztus 25-én kiderült, a Magyar Csuklós nem készült el, de haladékot kap a Volánbusztól, miközben meg is drágul (Ikarus M168d, darabja: 86,26 millió Ft)
- 2017. szeptember 12.: A BKV 30 Magyar Csuklóst vesz át a Volánbusztól beszerzési áron (Ikarus M168d, darabja: 86,26 millió Ft)
Tulajdonképpen végül alig lettek drágábbak a Magyar Csuklósok a Solarisnál, már csak az a kérdés, hogy elkészülnek-e.