Itt tart az egy éve bejelentett Buszgyártási Stratégia: kész az első metrópótló busz a 180-ból

Reggel 4 hírlevél
Amit tudni kell, minden reggel.

„Végre elkészült az első új Modulo a 180-ból! Amint látszik, valóban rövidebb lett!”

írta meg az Omnibusz, ami be is mutatta az első példányt:

Fotó: Földes Dávid / Omnibusz

Még szeptember közepén jelent meg a közbeszerzési értesítőben, hogy a BKV 30 darab csuklósbuszt vesz át a 3-as metró pótlásához a Volánbusztól, mégpedig azokat a magyar fejlesztésű Ikarus M168d-ket, amiknek a gyártásával akadozik a Mészáros Csaba-féle Ikarus EAG.

Az M168d-kről augusztus végén derült ki, hogy határidőre nem készültek el, és csak úgy sikerült megmenteni a 15,3 milliárdos tendert, hogy egy, az egész buszágazatra kiterjedő szabályozást módosítottak: kötelezővé tették a tűzoltó készülékek beszerelését. Az Ikarus EAG erre hivatkozva 240 napos haladékot kapott a 180 busz legyártására, amire egyébként 210 nap nem volt elegendő, pedig ilyen berendezés beszereléséhez még 180 busz esetében sincs szükség ennyi időre.

A metrópótló buszok története évek óta húzódik, ugyanis a magyar gazdaságpolitika erre akarja felhúzni a magyar buszgyártás beindítását. De csak most készült el az első busz, miközben a budapesti buszállomány fenntarthatatlanul rohad szét. A magyar csuklósok egyébként végül alig lettek drágábbak a lengyel Solarisnál, amit 2016 februárjában azért nem vett meg a BKV, mert túl drága. (Omnibusz)