„Végre elkészült az első új Modulo a 180-ból! Amint látszik, valóban rövidebb lett!”
– írta meg az Omnibusz, ami be is mutatta az első példányt:
Még szeptember közepén jelent meg a közbeszerzési értesítőben, hogy a BKV 30 darab csuklósbuszt vesz át a 3-as metró pótlásához a Volánbusztól, mégpedig azokat a magyar fejlesztésű Ikarus M168d-ket, amiknek a gyártásával akadozik a Mészáros Csaba-féle Ikarus EAG.
Az M168d-kről augusztus végén derült ki, hogy határidőre nem készültek el, és csak úgy sikerült megmenteni a 15,3 milliárdos tendert, hogy egy, az egész buszágazatra kiterjedő szabályozást módosítottak: kötelezővé tették a tűzoltó készülékek beszerelését. Az Ikarus EAG erre hivatkozva 240 napos haladékot kapott a 180 busz legyártására, amire egyébként 210 nap nem volt elegendő, pedig ilyen berendezés beszereléséhez még 180 busz esetében sincs szükség ennyi időre.
A metrópótló buszok története évek óta húzódik, ugyanis a magyar gazdaságpolitika erre akarja felhúzni a magyar buszgyártás beindítását. De csak most készült el az első busz, miközben a budapesti buszállomány fenntarthatatlanul rohad szét. A magyar csuklósok egyébként végül alig lettek drágábbak a lengyel Solarisnál, amit 2016 februárjában azért nem vett meg a BKV, mert túl drága. (Omnibusz)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.