Idén eddig hat baleset történt a hivatalos feljegyzések szerint Kaliforniában, melyben önvezető jármű is érintett volt, és ezek közül kettő esetében az emberi szereplő szándékosan mehetett neki az algoritmus vezérelte járműnek.
Január 10-én egy gyalogos rohant át az utcán San Franciscóban, hogy éppen utasokra váró, mozdulatlan GM Cruise önvezető autó előtt üvöltözni kezdjen, majd megütötte a jármű lökhárítóját. Emberi sérülés nem történt, az autón kisebb sérülés keletkezett.
Január 28-án egy taxisofőr szállt ki az autójából, szintén San Franciscóban, odasétált egy GM Cruise-hoz, és megütötte a szélvédőt, karcolást okozva ott.
A robotok elleni San Francisco-i támadások nem újkeletűek, az utóbbi időben többször is szóltak arról hírek, hogy megszaporodtak az incidensek. Mi is írtunk arról, hogy decemberben egy állatmenhely kellett nyugdíjba küldje a biztonsági őr robotját, mert a környéken élők nem nézték jó szemmel a jelenlétét.
Közben formálódnak a politikai mozgalmak is, melyek adóztatni akarják az emberi munkákat elvevő robotokat, San Franciscóban pedig nemrég törvénnyel korlátozták az egyszerre utcán lévő kiszállító robotok számát.
Pedig a helyzet csak romlani fog, szintén keddig hír, hogy az Uber önvezető kamionjai például megkezdték a teszt-teherszállítást Arizona államában.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.