Egyre több részlet derül ki arról a hibáról, ami egy nő halálát okozta a Southwest amerikai légitársaság egyik gépén kedden.
Kiderült, hogy a társaság egy másik gépén, két évvel ezelőtt ugyanígy "elfáradt" a légcsavar egyik lapátja, és eltört repülés közben. Akkor sikerült tragédia nélkül leszállnia a gépnek.
Egyre gyanúsabb, hogy általában a hajtóműtípus lapátjaival lehet a baj. Az USA-ban most az összes olyan CFM56-7B típusú hajtőművet ellenőrzik, amelyek egy bizonyos órát működtek már.
A szerkezetet a CFM amerikai - francia vállalat készítette, amely a világ legnagyobb hajtóműgyára, öt amerikai légitársaságnak is vannak gépei, amelyeket CFM56-7B repít. A CFM 40 szerelőt bocsátott az amerikai hatóságok rendelkezésére, hogy segítsenek a tesztek elvégzésében. (BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.