A választások után, múlt héten hirdetett győztest a Fővárosi Közgyűlés a közvilágítási oszlopok hasznosítására kiírt pályázaton. A döntés eredményeképpen a következő öt évben is az Esma értékesítheti az elefántfülnek becézett, sok ezer plakáthelyet Budapesten.
Ez a jó nevű oligarcha és Videoton-tulajdonos, Garancsi István cége, amely
a kampányban 95 százalékos kedvezményt adott a pártoknak: a nagyszerű lehetőséggel leginkább természetesen a Fidesz tudott élni.
Az Esma története még a sokat látott magyar reklámpiacon és a végtelenül találkony magyar törvényhozásban is kiemelkedő teljesítmény. Korábban külföldi tulajdonban volt az akkor mindenható Simicskával konkuráló cég, a kormány pedig 2012-ben nemes egyszerűséggel betiltotta fő tevékenységüket, az oszlopokon való reklámozást.
Az indoklás az volt, hogy a lengőkaros táblák balesetveszélyesek, mert „elterelik a közlekedők figyelmét”.
Az Esma ennek következtében csődközelbe került, így Orbán Viktor kötélbarátja, Garancsi István jutányos áron tudta megvásárolni 2014-ben.
A következő évben már nem voltak veszélyesek a táblák,
az új törvénynek köszönhetően pedig elkezdett dőlni a pénz a céghez, amely két évig egyáltalán semmit nem fizetett a fővárosnak.
Most már viszont minden szépen le van papírozva. (via hvg.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.