Simán elkerülhető lett volna az önjáró Uber halálos balesete

külföld
2018 május 27., 09:24

Hat másodperccel a baleset előtt érzékelték az Uber önjáró Volvójának szenzorai azt az úttesten szabálytalanul átkelő biciklistát, amit aztán az önjáró autó ennek ellenére is halálra gázolt.

A kocsi 40 mérföldes, vagyis kb 65 km/h-ás tempóval haladt a baleset előtt. Magyarán, hat másodperc bőven elég lett volna rá, hogy nullára fékezve elkerülje a balesetet.

Mi több, a teljes leállásra az az 1,3 másodperc is elég lett volna, amennyivel a végzetes ütközés előtt a Volvo saját, gyári vészfékező rendszere érzékelte a gyalogost. Ez a rendszer fékezett is volna, de az Uber mérnökei előzőleg kiiktatták, mert szerintük a Volvo évek óta megbízhatóan működő, rengeteg balesetet megelőző rendszere "kiszámíthatatlan", és összevissza fékezget.

Szemben a saját fejlesztésű szoftverükkel, amely a vizsgálatok alapján meg sehogy. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság, az NTSB csütörtökön nyilvánosságra került jelentése (.pdf) szerint egyértelműen az Uber szoftvere a felelős a balesetért, mert a hardver, a kocsira szerelt szenzorok időben jelezték az autó előtt felbukkanó tárgyat. A szoftver viszont összevissza működött. A biciklijét toló gyalogost előbb "ismeretlen tárgyként", majd "járműként", végül "bicikliként" azonosította, de képtelen volt kiszámolni haladási irányát és elkerülni az ütközést.

A járműben egyedül ülő kezelő pedig éppen a rendszer megfigyelésével volt elfoglalva, így ő se tudott időben közbelépni. (Via HuffPo)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.