A hőhullámok rossz hatással vannak a tanulók teljesítményére, állapították meg a Harvard, a UCLA és a Georgiai Állami Egyetem kutatói, akik tízmillió amerikai tanuló vizsgaeredményeit nézték át a 2001-2014-es időszakból, és vetették össze az eredményeket az időjárási adatokkal. Megállapításuk szerint "jelentős összefüggés" mutatkozik a hőhullámok és a romló teljesítmény között.
Az Egyesült Államok hatalmas ország, mindenféle klíma előfordul ott a sivatagostól a nedves óceániig. A vizsgálat adatai alapján ez nem befolyásolta a vizsgaeredményeket, viszont az adott környék jellemző klímájától függetlenül a hőhullámok hatása megmutatkozott a vizsgaeredményekben.
A kutatók még azt is ki tudták számolni, hogy 1°F, vagyis 0,55°C fok hőemelkedés egy százalékkal rontotta a vizsgaeredményeket. Azt is megfigyelték, hogy 21°C-nál melegebb időben már romlani kezdtek az eredmények.
Az is megfigyelhető, hogy igazán a kánikula rontja le a tanulók eredményeit, 32°C-nál melegebb időben gyorsuló ütemű volt a romlás.
A hőség nagyobb hatással van a szegény, vagy kisebbségi családból érkezőkre - a kutatók szerint azért, mert a gazdagabb családok és iskolák hamarabb közbeavatkoznak a romló eredmények láttán. Ennél is egyszerűbb magyarázatnak tűnik, hogy a gazdagabbaknak lehet légkondijuk.
A kutatók szerint a hőség azért lehet hatással a diákokra, mert a nagy melegben a gyerekek "zavartabbak, zaklatottabbak és nehezebben fókuszálnak". (Via The BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.